شهردار همدان در بازدید ونشست با اعضاء خانه جوان همدان :

همدان شهر جوان باور کشور /تیم مشاوران جوان شهردار همدان در خانه جوان تشکیل شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۷:۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۹۷۲۰
همدان شهر جوان باور کشور /تیم مشاوران جوان شهردار همدان در خانه جوان تشکیل شود
شهردار همدان در بازدید از خانه جوان همدان گفت: با کاهش 10 سال میانگین سن مدیران مجموعه شهرداری و با بهره گیری از جوانان، این مجموعه توفیقات خوبی در راستای بهینه سازی و توسعه شهرداشته است و با این تجربه و همکاری خانه جوان همدان با مجموعه شهرداری ما را برای مدیریت شهری پویا و فعال و تبدیل همدان به شهر جوان باوریاری کنند .

 

 به گزارش خبر گزاری برنا از همدان ،شهردار همدان  در بازدید از خانه جوان همدان  طی نشستی با اعضا جوان این مجموعه  گفت: تلاش نمودیم با اعتماد به جوانان میانگین سن مدیران مجموعه شهرداری را به ده سال پایین تر ببریم . 

مهندس صوفی افزود :  این مجموعه توفیقات خوبی در راستای  فعالیت های فرهنگی و اجتماعی حوزه جوانان داشته است که این ظرفیت می تواند فرصتی بدیل  برای تعاملات جوانگرایا نه و طرح های خلاق  جوانان برای بهره مندی در حوزه مدیریت شهری باشد . چرا که معتقد به شهر ی پویا ، فعال و جوان باور هستیم . 

شهردار همدان ،ضمن تقدیر از عملکرد خانه جوان گفت : عملکرد  این مجموعه با بهره گیری از ظرفیت و افکار جوانان ،و برنامه و اهداف که در حوزه جوانان دارند قابل تقدیر است .

 عباس صوفی تصریح کرد: زمانی که کاری به جوانان سپرده شود و به آنها  اعتماد کنیم ، شاهد عملکرد و نتیجه ی خوبی در آن حوزه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه  در مجموعه شهرداری زمانی که کارها را به جوانان سپرده شد، عملکرد بی نظیری رقم خورده عنوان کرد: اعتقاد زیادی به بحث جوان گرایی دارم، وخوشبختانه موفق شدیم با بهره گیری از  جوانان  در دوره مدیریتی خود به نتایج خوبی برسیم .

صوفی با بیان اینکه در حال حاضر دغدغه اصلی جوانان بحث اشتغال و ازدواج می باشد اذعان کرد:در حال حاضر و با توجه به شرایط جامعه اکثر جوانان و نوجوان نگران آینده خود می باشند ،که لازم  است توجه ویژه به این دو بحث شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری ها ،ارتقا فرهنگ جامعه است خاطر نشان کرد: مجموعه شهرداری با بهره گیری از این نوع ظرفیت های خانه جوان رفتار های اجتماعی و فرهنگی را در جامعه ارتقا ء دهد.

شهردار همدان با بیان اینکه جامعه امروز ما به نیاز جوان نیاز دارد که علم ودانش به روزی برخوادر باشند گفت: برای اینکه بتوانیم از جوانان در حوزه های مدیریتی و مشاوره استفاده کنیم لازم است که جوانان علم و اطلاعات خود رابه روز کند و در  حیطه مورد نظر خود  تجربه کسب کنند .

صوفی با  بیان اینکه لازم در کنار توجه به آموزش به جوانان به معنویت آنها توجه ویژه ای بشود افزود:توصیه من به خانه جوان همدان این است که آموزه های معنوی و دینی در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری یک مجموعه چند وجهی است که در حوزه ها هم  صاحب نظر است و  فعالیت می کند افزود:در همه ی حوزه ها از جمله ورزش تاکنون اقدامات خوبی انجام داده ایم و در ورزش محلات سالانه   ده  هزار جوان در رده های فوتبال و فو تسال فعالیت می کنند .

صوفی افزود:امسال 28 زمین فوتبال ،بستکبال، والیبال و...  در تمام مناطق همدان به خصوص مناطق کمتر توسعه احداث کردیم.

وی افزود:توجه به همه حوزه ها از جمله فرهنگی ،اجتماعی ،زیبا سازی یکی از اهداف مهم مجموعه شهرداری می باشد ،که در این راستا از شما می خواهم که با استفاده ظرفیت جوانان و نخبگان  این مجموعه شهرداری را  در تمام حوزه های یاری کنند.

شهردار همدان  در خصوص پیشنهاد انتخاب مشاوران جوان از اعضاء خانه جوان گفت : شهرداری همدان آمادگی دارد  تیم مشاوران جوان را از بین جوانان صاحب ایده و دغدغه مند در همین مجموعه ایجاد و نشست های هم اندیشی را بصورت مشترک برگزار نماید .

صوفی گفت :در حوزه مباحث رفتار فرهنگی شهروندی نیاز به تولید محتوا و تبلیغات جذاب در برنامه ایی در صدا و سیما  به نمایش بگذاریم  که حتما از ظرفیت  این مجموعه استفاده خواهیم کرد.

شهرداری همدان با بیان اینکه قرار شده است برای اولین بار پارک خلاقیت در همدان احداث شود افزود : قرار است سال آینده با احداث پارک خلاقیت برای گروه سنی کودک و نوجوان، به دنبال تقویت و شناسائی استعدادها و توان آنها در حوزه خلاقیت و نو آوری خواهیم بود.

 

در ادامه مدیر عامل خانه جوانان استان همدان با  تقدیر از نگاه جوان گرایانه شهردار همدان گفت : خوشبختانه تا کنون توانسته ایم جوانان فعال و علاقه مند خوبی را جذب برنامه های متنوع این خانه که متعلق به خود جوانان است نماییم . 

امیر غلامی افزود : با تشکیل  14 کمیته مختلف بیش از  130نفر در قالب این کمیته ها اهداف فرهنگی ، اجتماعی ، هنری ، کارآفرینی ، حقوقی و ورزشی را با محوریت آموزشی و استعداد یابی دنبال می کنیم .

وی تصریح کرد : در کمیته ورزش با بهره گیری قهرمانان و ورزش کاران مدال آور  درصدد این هستیم این افراد را به عنوان الگو به نسل جوانان معرفی کرده و با استعداد یابی  علاقمندان به حوزه ورزش، آنها را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

مدیر عامل خانه جوانان استان همدان با اشاره به اینکه یکی از کمیته های تشکیل شده در خانه جوانان، کمیته سلامت با شعار  افزایش سلامت جسم وروح جوانان در جامعه می باشد عنوان نمود:کمیته سلامت خانه جوانان  استان همدان متشکل از افرادی از کادر بهداشت و درمان می باشد و تمام تلاش این کمیته این است که جوانان از عمر خود  به نحو احسن استفاده کنند تا بتوانند در سنین پیری همانند جوانی شاد و پر انرژی باشند.

وی با بیان اینکه با ساخت ویدیو های آموزشی کرونا  در فضای مجازی  همراه جوانان در این ایام بودیم عنوان نمود:کلیپ هایی آموزشی مختلف در خصوص آموزش هایی کرونایی تاکنون توسط کمیته سلامت خانه جوان  تولید شده است.

غلامی با اشاره به کمیته نسل نو  گفت:در این کمیته ضمن آموزش و استعداد یابی نوجوان مهارت های مدیریتی و ارتباطات اجتماعی برای داشتن آینده ی بهتر کمک کنیم 

وی افزود :هم چنین در نظر داریم در این کمیته  دانش آموزان روابط اجتماعی و حقوق اجتماعی را یاد بگیرنند.

مدیر عامل خانه جوانان استان همدان با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه ها و اهداف کمیته حقوقی حضور یک نماینده از کمیته حقوقی خانه جوانان استان همدان  در دادگاه های حقوقی و کیفری است گفت: در نظر داریم از نوجوانان و جوانان که در این حوزه نیاز به یک حامی حقوقی دارند حمایت کرده و به آنها مشاوره حقوقی رایگان ارائه دهیم.

غلامی گفت :در استان همدان برای دومین بار در کشور برای بیمه جوانی به جوانان همدان تعلق می گیرد گفت:جوانان همدانی که سنی بین 18 تا 35 سال دارند  می توانند با پرداخت 270 هزار تومان خود را بیمه کنند و از مزایای آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه درخانه جوانان استان همدان در نظر داریم هزینه های زندگی جوانان را کاهش دهیم خاطر نشان کرد  :در خانه جوانان استان همدان در نظر داریم با  انعقاد قرداد بین سازمان ها  ،هتل ها،تالار پذیرایی،آتلیه عکاسی ازدواج آسان در استان همدان ترویج و گسترش بدهیم.

مدیر عامل خانه جوانان استان همدان در پایان خاطرنشان ساخت : بعد از اتمام کرونا در نظر داریم سفره عقدی را در محل برگزار کنیم و جوانان مستحقق  که شرف ازدواج هستند و توانایی برگزاری جشن عقد را ندارند در این راه کمک و همراهی کنیم.

عضو هیت مدیره و مشاور خانه جوانان استان همدان گفت :خرسندیم که شهردار همدان با اعتماد به جوانان در برخی بخش های مدیریت توانسته تحولات و رضایتمندی شهروندان را بدست آورد . محمد رضا غلامی افزود : سازمانهای مردم نهاد استان همدان فرصتی بی بدیل برای کادر سازی جوانان برای حضور مدیریتی و اثربخشی در جامعهمی باشد که تجربه نشان داده است که فعالین این بخش از مدیران موفق بشمار می روند . 

وی اضافه کرد : تلاش بر این است تا از تمام ظرفیت جوانان در بحث مدیریت و اجراء استفاده شود که موفقیت ها و اقدامات خوب صورت گرفته از نتایج این اتفاق جوانگرایانه بوده است . 

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براین نکته که جوانان امروز بدنبال شهری خلاق و نوآور هستند ابراز امید واری نمود مجموعه شهرداری در تداوم اقدامات نوین و مدرن شهری همچون قطار شهری طرح ها و پروژه های یک شهر مدرن را در دستور کار جدی تر قرار دهد . 

عضو هیت مدیره و مشاور خانه جوانان استان همدان اضافه نمود : افزایش  مراکز تفریحی و ورزشی جذاب  می تواند نشاط اجتماعی جوانان را در سطح شهر همدان ارتقاء بخشد .  

 این مجموعه با بهره گیری از کادر با تجربه و کار بلد در نظر دارد ضمن آموزش های لازم به جوانان راه درست زندگی کردن وراه موفقیت را به جوانان نشان دهد. 

 محمد رضا غلامی  در پایان به شهردار همدان پیشنهاد نمود در سطح نگاه کارشناسانه از ظرفیت های خانه جوان در راستای اهداف آموزشی ، اجرای طرح های مشترک فرهنگی و اجتماعی و نیز راه اندازی تیم مشاوران جوان استفاد نماید و در جهت خدمت به جوانان نسبت به تعاملات دوسویه نگاه مضاعفی داشته باشد . 

مدیر داخلی خانه جوان همدان نیز در این نشست با اشاره به اعتماد مسئولین به جوانان در بحث ایجاد این خانه گفت : تمام تلاش ما برآناست تا یک الگوی خوبی را در بخش مدیریت سمن ها ارائه نمائیم . 

پریزاد پاکدل  در ادامه با ارائه گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته در خانه جوان تصریح کرد : از آغاز فعالیت این خانه طی مردادماه جاری تا کنون بیش از 3 هزار ساعت خدمات آموزشی برای جوانان با توجه به محدودیت های ایام کرونایی  برگزار شده است . 

وی ادامه داد : جذب بیش از هزارو 200 نفری جوانان به  این خانه بدنبال برنامه ریزی منسجم برای ارائه خدمات متنوع مورد نیاز جوانان هستیم . همچنین با تغییرات صورت گرفته توانسته ایم ظرفیت خوبی را برای بهره گیری و هدایت استعداد های جوانان خلاق در دستور کار قرار دهیم . 

مدیر داخلی خانه جوان همدان افزود : در حال حاضر این مجموعه با دو استدیو صدا و تصویر ، دو سالن جلسات مجهز و 6 کلاس آموزشی ، کتابخانه تخصصی جوانان واحد IT , تکثیرات ،اتاق مشاوره ، بخش روابط عمومی  و تولید محتوا برنامه و چشم انداز خوبی را برای جوانان این شهر در دستور کار قرار داده است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز