عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان تاکید کرد:

ضرورت بهره گیری از توان جامعه علمی و دانشگاهی در راستای تحقق شعار سال

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۰۸:۵۱:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۴۸۴۲
ضرورت بهره گیری از توان جامعه علمی و دانشگاهی در راستای تحقق شعار سال
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان، گفت: مسئولان برای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از توان فکری و تخصصی جامعه علمی و نخبگان دانشگاهی کشور استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حجت الله مظاهری لقب با تاکید بر اینکه تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه ای همگانی برای ساختن ایران فعال و آزاد است، گفت: تحقق این مهم علاوه بر حمایت مالی و قضایی از فعالیت بخش خصوصی و تولید کنندگان به حمایت های علمی و تخصصی نیز نیاز دارد تا با برگزاری دوره های آموزشی و علمی هدفمند، زمینه تحقق شعار سال برای رونق و جهش تولید بیش از پیش فراهم شود.

وی اظهار کرد: استفاده از توان علمی و ظرفیت مراکز دانشگاهی، پژوهشی و فنی و حرفه ای به عنوان حامی بخش تولید و تولیدکنندگان نیز به عنوان یک ضرورت باید در دستور کار مدیران اجرایی کشور قرار گیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه براساس منویات رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید اولویت اصلی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است، تصریح کرد:  دراین میان نقش و اثربخشی فعالیت مدیران اجرایی برای رفع موانع موجود و هدایتگری بخش تولید در راستای تحقق این شعار محوری بسیار مهم و قابل توجه است و البته کار و تلاش شبانه روزی بر مبنای تعهد، تخصص، صداقت و حمایت و دلسوزی منطقی لازمه دستیبابی به  این مهم برای رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور و در نهایت بهبود اوضاع معیشتی و رفاه بیشتر مردم است.

مظاهری گفت: توجه مدیران و متولیان امر به موضوع مهم هدایتگری و حمایت، فرآیند تولید را در مسیر صحیح خود قرار داده و ضمن ایجاد رونق در بخش تولید، اشتغالزایی، درآمدزایی و بهبود شرایط اقتصادی کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان، رفع مشکلات مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی را از دیگر اقدامات موثر برای بهبود فعالیت های اقتصادی در راستای تحقق پیام نوروزی و مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: بانک ها و موسسات مالی باید با تسهیل فرایندها و رفع قوانین دست و پاگیر، به صورت جدی و عملی وارد میدان حمایت از تولیدکنندگان شده و با تامین منابع و پرداخت تسهیلات موردنیاز، بستر مناسب برای شکوفایی فعالیت واحدهای تولیدی، اقتصادی و صنعتی کشور را فراهم کنند.

وی، همچنین بر حمایت دستگاه قضایی از تولیدکنندگان در راستای رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: بخش نظارتی نیز باید فرایند تولید و توزیع از ابتدای کار تا زمان عرضه محصول به مشتری را به خوبی رصد کرده و از ایجاد هرگونه واسطه گری و دلالی در این مسیر که منجر به افزایش بی رویه قیمت و مختل شدن پروسه منطقی عرضه و تقاضا می شود، جلوگیری کند.

مظاهری خاطرنشان کرد: مجموعه قوای اجرایی و قضایی کشور باید تولید کنندگانی که محصول مرغوب با قیمت مناسب را در اختیار مردم قرار می دهند را مورد تشویق و حمایت قرار داده و در عین حال با افراد خاطی و فرصت طلب که بدون توجه به کیفیت کالا تنها به فکر منفعت طلبی و سودجویی هستند نیز قاطعانه برخورد کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: توسعه اقتصادی مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه کار و تولید است و رویکرد رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال نیز در راستای تحقق این مهم برای رفع موانع پیش روی تولید و توسعه اقتصادی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز