رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند:

عملیات احداث مسکن محرومان نهاوند ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۰۹:۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۱۶۴۸۵۲
عملیات احداث مسکن محرومان نهاوند ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند، گفت: عملیات احداث مسکن محرومان نهاوند 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیرضا نثاری در گفتگو با خبرنگار برنا از همدان، ضمن گرامیداشت ۲۱ الی ۳۱ فروردین دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افتتاح و بهره‌برداری پروژه بهسازی و اصلاح معابر روستایی و ساخت مسکن ملی در سطح شهرستان به شرح ذیل خبر داد و گفت: در حوزه نوسازی مسکن طی یک سال گذشته بالغ‌بر ۸۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر بااعتباری بالغ‌بر چهل‌وچهار میلیارد تومان به انجام رسیده است.

وی گفت: از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن محرومین ویژه افراد فاقد مسکن و دارای شرایط خاص در روستاها آغاز و در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیک ۶۰ درصد می‌باشند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند با اشاره به تفاهم‌نامه با سازمان برنامه‌وبودجه کشور، افزود: با توجه به سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته‌شده به هر واحد ۵۰ میلیون تسهیلات با نرخ ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان هم کمک بلاعوض و معاف از هزینه نظارت و طراحی و صدور پروانه ساخت در حال انجام است.

وی بابیان اینکه در حوزه عمران روستایی در یک سال گذشته آسفالت معابر ۱۷ روستای شهرستان بااعتبار ملی بالغ‌بر ۱۶ میلیارد تومان به انجام رسیده است، گفت: عملیات زیرسازی معابر در ۲۷ روستا به مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع به اتمام رسیده است.

نثاری خاطرنشان کرد: جدول‌گذاری و احداث کانال‌های سنگی و دیواره سازی مسیل نیز در ۲۴ روستا بااعتبار تخصیصی ملی و استانی بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان انجام‌گرفته است.

وی گفت: تعداد ۵۷۰ جلد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت‌اسناد املاک شهرستان صادر و تحویل مالکین گردیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند، تصریح کرد: در حوزه طرح اقدام ملی  تولید مسکن با همکاری شایسته اداره راه و شهرسازی شهرستان ، ساخت ۳۶۵ واحد آپارتمانی (۵۷۰ واحد در سطح استان) دریکی از بهترین نقاط سکونتگاهی این شهرستان (زیر صد هزار نفر جمعیت) در حال انجام است که دارای۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و در روزهای آتی عملیات اصلی اجرای سازه‌های بتنی این ساختمان‌ها در قالب ۱۴ بلوک هفت‌طبقه با سرعت بیشتری آغاز خواهد شد. همچنین ۱۴۵ نفر در قالب خود مالک (سه‌طبقه توافقی) در شهرک نیروی انتظامی در حال ساماندهی می‌باشند.

وی در پایان از ادامه فرایند بازسازی مسکن سیل‌زدگان شهرستان با پیشرفت 93 درصدی خبر داد و گفت: خوشبختانه در این زمینه شهرستان نهاوند با جذب 30 درصد اعتبارات کل استان همدان موفق به جذب بیشترین سهم در استان شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز