رئیس دانشگاه صنعتی همدان:

دانشگاه صنعتی همدان در استنادات پژوهشی نخستین دانشگاه کشور است

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۰:۲۱:۲۸
کد خبر: ۷۸۸۳۵۹
دانشگاه صنعتی همدان در استنادات پژوهشی نخستین دانشگاه کشور است
محمود نیلی گفت: در کیفیت پژوهش، دانشگاه صنعتی همدان جزء پنجمین دانشگاه کشور و در استنادات نخستین دانشگاه کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دانشگاه صنعتی همدان در جمع اصحاب رسانه با موضوع هفته پژوهش، اظهار کرد: کشور، جامعه، مسئولان و نخبگان سیاسی بیش از هرچیز به دانشگاه نیاز دارند و برای تصمیمات کلان و بزرگ باید فرصت را غنیمت بشمارند و از دانشگاه بهره گیرند چرا که هرچه فاصله می گیرند مشکلات زیاد می شوند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی همدان یک دانشگاه جوان با ۱۲ سال قدمت است که در بین ۲۹ دانشگاه صنعتی کشور، دانشگاهی جوان به شمار می رود و در پیشبرد اهداف دانشگاه صنعتی تلاش زیادی کردیم و نتیجه آن وحدت و هماهنگی است.

وی تصریح کرد: تولید سرانه مقاله یکی از آیتم های پیشرفت هر دانشگاه است که دانشگاه صنعتی همدان در این موضوع در سال ۹۴ رتبه ۱.۱۸ بود که در سال ۹۵ به ۱.۹۴ و در سال ۹۶ به ۲.۲۳ رسیده که این نشان از رشد علمی این مجموعه است.

نیلی تصریح کرد: در بین ۲۹ دانشگاه صنعتی کیفیت پژوهش دانشگاه براساس ISC در رتبه ۵ دانشگاه های صنعتی کشور است.

وی با بیان اینکه دونفر از همکاران این مجموعه موفق به کسب ایده رتبه شدند، تصریح کرد: در ارتباط با صنایع دفاع جزء ۷ دانشگاه برتر کشور است که نیازمندی های وزارت دفاع در این دانشگاه محقق می شود و قراردادهای خوبی منعقد شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی با بیان اینکه روند رو به رشد داریم، عنوان کرد: از ۴ محقق برتر دانشگاه صنعتی کشور، ۲ نفر از آنها در دانشگاه صنعتی همدان هستند.

وی تاکید کرد: بنا داریم جزیره ای عمل نکنیم و پیشرفت همدیگر را هم افزایی کنیم که بااین نیت و برنامه ای که روسای دانشگاه ها دارند، بیش از پیش در راستای توسعه استان استفاده کند.

 

نظر شما