کاوه صدقی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

پیست یخ آزادی در کمتر از یک ماه احیا می‌شود/ زمین اسکیت روی یخ ایران مال باعث شد بعد از ۱۱۰ سال عضویت فدراسیون جهانی را بگیریم

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۱:۳۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۲۲۶۳
پیست یخ آزادی در کمتر از یک ماه احیا می‌شود/ زمین اسکیت روی یخ ایران مال باعث شد بعد از ۱۱۰ سال عضویت فدراسیون جهانی را بگیریم
سرمربی تیم ملی اینلاین هاکی گفت: زمین اسکیت روی یخ ایران مال به عنوان تنها پیست استاندارد المپیک سایزی که الان در ایران فعال است، باعث شد ما عضویت فدراسیون جهانی را بعد از 110 سال که این فدراسیون تاسیس شده، بگیریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ کاوه صدقی، سرمربی تیم ملی اینلاین هاکی کشورمان، درخصوص برگزاری رقابت‌های آیس هاکی در پیست یخ مجموعه بازار بزرگ ایران اظهار داشت: مجموعه بازار بزرگ ایران که یک پروژه ملی است و زمین اسکیت روی یخ آن به عنوان تنها پیست استاندارد المپیک سایزی که الان در ایران فعال است، باعث شد ما عضویت فدراسیون جهانی را بعد از 110 سالی که این فدراسیون تاسیس شده، بگیریم و رسما بتوانیم در مسابقات رسمی IHF که فدراسیون جهانی هاکی روی یخ است شرکت کنیم.  مدیریت مجموعه کمک کرد تا از آن 13 نفر عضو تیم ملی بانوان که قهرمان آسیا شدند، در حال حاضر 9 نفر از پرسنل آیس رینک ایران مال هستند و مدیر پیست فرزاد هوشیدری کاپیتان تیم‌های ملی ما است. اعظم سنایی نیز کاپیتان تیم دخترها، مسئول آموزش پیست را برعهده دارد هستند. محور آن مجموعه در حقیقت به کار گیری قهرمانان و ملی پوشان ماست. کل مجموعه زیر نظر دکتر سجادی است که خودش از مدال آورهای دوومیدانی در آسیا بوده است.

او ادامه داد: اساسا یک مجموعه کاملا ورزشی است و این اتفاق باعث شده آنجا یک پایگاهی برای قهرمانان و ملی پوشان ما شود، البته بحث استعدادیابی‌ها نیز در این پیست انجام می‌شود. به جهت همه‌گیری ویروس کرونا، همه مسابقات و لیگ‌ها تعطیل شده و ما برای این‌که بچه‌های‌مان از کورس مسابقات دور نمانند، ملی‌پوشان دختر و پسرمان را در قالب دو تیم با حمایت بانک آینده و بیمه رازی به عرصه رقابت کشاندیم.

صدقی تصریح کرد: مسابقات رفت و برگشت 4 برد از 7 بازی در قالب یک لیگ داخلی را بین آن‌ها شروع کردیم که این مسابقات هر چهارشنبه درمیان برگزار می‌شود و تا حالا 4 دوره آن برگزار شده است. این روند باید پیش برود و 10 دوره دیگر برای آقایان و بانوان به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود و نهایتا یکی از این تیم‌ها قهرمان خواهد شد و جایزه می‌گیرد. البته برنامه این بود که اول مردم بیایند و هاکی روی یخ را ببینند، اما در شرایطی که لیگ تعطیل است و بچه‌ها از شهرستان نمی‌توانند مسافرت کنند، با این شرایط خواستیم حداقل از قهرمان‌هایمان مراقبت کنیم. چون بازیکنان اینلاین هاکی همه می‌توانند هاکی روی یخ را بازی کنند.

سرمربی تیم ملی اینلاین هاکی کشورمان گفت: سالن 12 هزار نفری آزادی و اساسا مجموعه آزادی حدودا 50 سال پیش ساخته شد تا میزبان بازی‌های آسیایی باشد. سالن 12 هزار نفری آزادی که سالن اسکیت روی یخ است، همچنان جزو بهترین مجموعه‌های اسکیت روی یخ دنیا برای همه رشته‌هاست. در آن‌جا می‌توانند کرلینگ، اسکیت روی یخ و سرعت short track برگزار کنند و ده‌ها مدال المپیکی در آن زمین توزیع شود. این استادیوم از لحاظ فاکتورهای میزبانی نه تنها در ایران و منطقه بلکه در جهان منحصر به فرد است ولی هزینه نگهداری بالایی دارد. 

او عنوان کرد: به دلیل این که ما در عموم رشته‌های ورزشی مشکل یک سالن مجلل برای مسابقات داریم، این اتفاق به وجود آمده و می‌بینیم در آن‌جا مسابقات سوارکاری، کشتی، فوتسال و ... برگزار می‌شود. حتی عروسی‌های دسته جمعی در آن‌جا اتفاق می‌افتد چون ما سالنی با این ظرفیت در کشور نداریم. به جهت این که اسکیت روی یخ جزو رشته‌هایی نیست که اصالتا در ایران ریشه داشته باشد، مظلوم واقع شده و جایی که برایش ساخته شده متاسفانه در اختیار آن قرار نمی‌گیرد. در سال 85 مدیریت ورزش وقت، مدیریت سازمان تربیت بدنی در آن دوره با کمیته ملی المپیک همتی کردند و آن پیست دو هفته باز بود ولی به جهت هزینه‌هایی که برای نگهداری آن باید پرداخت می‌شد و این که ذاتا مجموعه آزادی مثل باشگاه انقلاب یا ایران مال مشتری پذیر و درآمدسازی نیست، نتوانست ادامه پیدا کند و پیست تعطیل شد. اما همین الان هم اگر عزمی باشد کمتر از یک ماه می‌شود آن پیست یخ را احیا و راه‌اندازی کرد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز