پریسا بهزادی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

هر زمان فدراسیون از بانوان حمایت کرده، نتایج درخشانی گرفتیم/ امیدواریم رجبی مربیگری تیم‌های ملی دوومیدانی را قبول کند

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۸:۳۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۳۹۴۸
نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی گفت: هرزمانی که فدراسیون یک حرکت کوچک در بخش استعدادیابی بانوان یعنی رده‌های سنی پایه انجام داده و آن‌ها را حمایت کرده، نتایج بسیار درخشانی گرفتیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پریسا بهزادی، نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی، در خصوص عملکرد بانوان طی چند سال گذشته در این رشته عنوان کرد: حضور بانوان دوومیدانی کار در مسابقات بین المللی از سال 1380 آغاز شد و من اولین بانویی بودم که در مسابقات برون مرزی قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی 2002 کره جنوبی حضور پیدا کردم. قهرمانان ما ابتدا به صورت محدود در مسابقات بین‌المللی حاضر شدند و در رشته‌های نیمه استقامتی اعزام‌هایی داشتیم. پس از من لیلا ابراهیمی، محبوبه غیور و ... اعزام شدند، پس از آن یک دوره ورزشکارانی مانند مریم طوسی، سپیده توکلی، الناز کمپانی، فرزانه فصیحی و لیلا رجبی که سرآمد همه در این رشته است، در مسابقات حضور پیدا کردند. این ورزشکاران دوره به دوره در رقابت‌های برون مرزی شرکت کردند. سال گذشته 5 نفر از بانوان دوومیدانی‌کار ما به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند.

او ادامه داد: هر زمانی که فدراسیون یک حرکت کوچک در بخش استعدادیابی بانوان یعنی رده‌های سنی پایه انجام داده و آن‌ها را حمایت کرده، نتایج بسیار درخشانی گرفتیم. طی دو سال اخیر در رده سنی نوجوانان ورزشکاران ما برای اولین بار مدال‌های ارزشمندی در مسابقات تایلند به دست آوردند. در این رقابت‌ها 4 مدال توسط دختران ما کسب شد، همچنین اولین مدال نوجوانان را ریحانه آرامی توانست در کشور ژاپن به دست بیاورد. پدیده‌هایی مانند مریم ‌محبی که توانست سهمیه رقابت‌های جهانی را به دست بیاورد در دوومیدانی بودند که توانست عملکرد خوبی نیز در این رویداد داشته باشد. 

بهزادی تصریج کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا همه رویدادها لغو شدند، بچه‌های ما در اردو تمرین می‌کردند تا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا جوانان انتخاب شوند. امسال می‌خواستیم در رشته پیاده‌روی نیز نماینده‌ای داشته باشیم. همچنین ورزشکاران ما در رشته دو صحرانوردی در حال تمرین بودند که با آمدن بیماری کرونا نزدیک به پنج رویداد بین‌المللی لغو شد. بانوان دوومیدانی کار ما همیشه تمرین می‌کنند اما حمایت بیشتری باید از آن‌ها صورت بگیرد و در استان‌ها نیز باید سرمایه‌گذاری بیشتری روی بانوان انجام شود. چون بانوان واقعا پتانسیل لازم را دارند و با کمی سرمایه‌گذاری و حمایت می‌توان نتیجه آن را در رکوردها و مقام‌هایشان در مسابقات بین المللی مشاهده کرد، اما این حمایت‌ها گاهی کمرنگ می‌شود. اگر حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت بگیرد، شاهد شکوفایی بسیاری از ورزشکاران خواهیم بود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: در حال حاضر در رده‌های سنی پایه ورزشکارانی داریم که رکوردهای بسیار خوبی دارند و اگر با آن‌ها کار شود، فدراسیون برنامه بلندمدتی برای آن‌ها داشته باشد، اردوهای خوب و منسجمی برگزار کنند، حمایت شوند و زیر نظر مربیان خوبی کار کنند، موفق خواهند بود. در برخی موارد ضعف مربی حرفه‌ای در بخش بانوان را نیز داریم. کسی مثل ژاله کاردان، که رکورددار ملی ما در مسابقات مختلف بود و ورزشکاران دیگر نیاز به مربی حرفه‌ای حتی مربیان خارجی دارند. چون ما واقعاً مربی حرفه‌ای در بخش بانوان نداریم و این استعدادهایی که طی چند سال اخیر شناخته شدند، نیاز به حمایت دارند. در حال حاضر این امر ممکن نیست چون به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان حضور مربی خارجی در کشور را نداریم و باید با مربی‌های داخلی خودمان کار کنیم که برخی از آن‌ها بسیار خوب هستند، باید از آقایان در کنار خانم‌ها استفاده کنیم. نباید دخترانمان را رها کنیم تا سن آن‌ها بالا برود. نباید وقت را تلف کنیم تا این نوجوانانی که در حال حاضر قدرت بدنی خوبی دارند و می‌توانند رکوردهای خوبی ثبت کنند، عمرشان بگذارد.

بانوی دوومیدانی‌کار سابق کشورمان گفت: ان‌شاءالله انتخابات فدراسیون به زودی برگزار شود و ما از لیلا‌ رجبی دعوت کنیم تا به ورزشکاران ما کمک کند. این موضوع می‌تواند خیلی خوشحال کننده باشد، چون او هم فردی بسیار حرفه‌ای است و هم در رشته تخصصی پرتاب و در رشته بدنسازی می‌تواند به ما کمک کند. ان‌شاءالله با او صحبت کنیم و قبول کند، چراکه او یکی از ورزشکاران بسیار خوب و با اخلاق ماست و تجربه بسیار زیادی دارد. رجبی هم قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی است و هم سابقه حضور در المپیک‌ را دارد. قطعا او می‌تواند در رشته پرتاب وزنه، که رشته تخصصی او است، کمک زیادی به  ما کند. حتی در رشته بدنسازی نیز می‌تواند کمک بزرگی برای تیم‌های ملی باشد. باید در یک فرصت مناسب با او صحبت شود. ما هم باید به او کمک کنیم تا به نتیجه برسد، چون می‌تواند مربی خوبی باشد. باید هرآنچه که یک مربی می‌خواهد را فراهم و برنامه‌ای که به فدراسیون می‌دهد را عملی کنیم تا مربی به هدف اصلی خود برسد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز