پارس جنوبی جم صفر- استقلال تهران ۲

صعود به رتبه دوم با طعم پیروزی/ استقلال طلسم پارس جنوبی را شکست

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۲۱:۲۷:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۵۶۷۸
صعود به رتبه دوم با طعم پیروزی/ استقلال طلسم پارس جنوبی را شکست
تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل پارس جنوبی به رده دوم لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در یکی از بازی‌‌های حساس و عقب افتاده لیگ برتر که 3 امتیاز آن برای هر دو تیم حائز اهمیت بود، پارس جنوبی جم و استقلال تهران با قضاوت پیام حیدری رودرروی هم قرار گرفتند.

استقلال بازی را فکورانه و بهتر آغاز کرد و پس از این‌که یکی، دو موقعیت را از دست داد، در دقیقه 26 به گل دست یافت. در این دقیقه پاس در عمق میلاد زکی‌پور و پاس پشت‌پای دیدنی شیخ دیاباته را علی کریمی با شوت زمینی و دقیق وارد دروازه پارس جنوبی کرد تا همچون بازی رفت دروازه پارس جنوبی را باز کند.

پس از این گل هم بیشتر توپ و میدان در اختیار استقلال بود اما در دقیقه 44 چیزی نمانده بوده که میزبان روی ارسال اتفاقی محمود شفیعی به گل برسد اما به هر شکلی که بود حسینی توپ را دفع کرد تا دروازه‌اش بسته بماند و استقلال با پیروزی راهی رختکن شود.

نیمه دوم را استقلال با یک موقعیت تک به تک آغاز کرد اما ارسلان مطهری قدر این موقعیت را ندانست و یکی، دو دقیقه بعد همین موقعیت سوزی می‌رفت به سختی استقلال را تنبیه کند ولی ضربه سر علی عبدالله‌زاده راهی به دروازه نیافت تا آبی‌پوشان نفسی به راحتی بکشند.

در دقیقه 58 توپ به طور اتفاقی در موقعیت تک به تک به فرشید اسماعیلی رسید که حرکت جالب توجه دیاباته در شکل گیری آن بی تاثیر نبود اما ضربه نهایی بازیکن شماره 8 استقلال را محسن فروزان با عکس‌العملی تماشایی به کرنر فرستاد.

در دقیقه 62 استقلال بالاخره به گل دوم دست یافت. روی ارسال تماشایی مطهری، دیاباته با فروزان تک به تک شد که ضربه اول مهاجم استقلال را دروازه‌بان پارس جنوبی دفع کرد اما توپ دوباره به دیاباته رسید و این‌بار پس از جا گذاشتن فروزان دروازه زردهای جمی را برای بار دوم باز کرد.

در دقیقه 66 رضا خالقی‌فر توپ ارسالی محمد نوری را با ضربه سر روانه دروازه استقلال کرد که این ضربه با کمترین اختلاف ممکن به اوت رفت تا دست پارس جنوبی خالی بماند.

در دقیقه 80 پارس جنوبی روی خطای سیدحسین حسینی صاحب یک ضربه پنالتی شد که محمد نوری، کاپیتان این تیم، قدر این موقعیت را ندانست و ضربه‌اش از بالای دروازه به اوت رفت.

دو دقیقه بعد رضا خالقی‌فر با حسینی تک به تک شد ولی ضربه چیب این مهاجم مازندرانی با نوک انگشتان دروازه‌بان استقلال به کرنر رفت تا در این دقایق موقعیت‌های میزبان یکی پس از دیگری از دست برود.

نمایش خوب دو تیم سبب شد دروازه‌ها یک لحظه آرامش نداشته باشد و یک دقیقه پس از موقعیت پارس جنوبی، این استقلال بود که صاحب موقعیت شد که ضربه مطهری در موقعیت تک به تک به تیر عمودی خورد. چند ثانیه بعد هم قایدی در موقعیت تک به تک توپ را به بدن فروزان کوبید و در برگشت ضربه مطهری این بار به تیر افقی خورد و راهی به دروازه نیافت.

محسن فروزان در دقیقه 2+90 هم در یک موقعیت تک به تک این بار مهدی قایدی را ناکام گذاشت تا به‌رغم دریافت دو گل بهترین چهره تیمش و حتی میدان باشد.

در دقایق پایانی هم دو تیم از موقعیت‌های نصف و نیمه خود استفاد نکردند تا نتیجه پا بر جا بماند و استقلال پس از دو شکست قبلی در جم، طلسم پارس جنوبی را بشکند و با کسب این پیروزی به رده دوم جدول صعود کند.

آرش رضاوند، سیدحسین حسینی (استقلال) در این بازی از داور اخطار گرفتند و فریبرز گرامی (پارس جنوبی) در دقیقه 4+90 با دریافت کارت زرد دوم از میدان مسابقه اخراج شد تا پارسی‌ها در دقایق پایانی 10 نفره کار را دنبال کنند.

photo_2020-07-27_21-18-43

پارس جنوبی جم:

محسن فروزان، فریبرز گرامی، محمود شفیعی، بابک حاتمی (39- نیما انتظاری)، علی عبدالله‌زاده (65- متین کریم‌زاده)، محمد ابراهیمی (65- شهرام گودرزی)، میلاد خدایی، آدام همتی (53- محمد نوری)، امین منوچهری (53- رضا خالقی‌فر)، پوریا آریاکیا و ایمان باصفا

سرمربی: سیروس پورموسوی

استقلال تهران:

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، میلاد زکی‌پور (66- هرویه میلیچ)، عارف غلامی، وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی (79- فرشید باقری)، آرش رضاوند (86- سینا خادم‌پور)، شیخ دیاباته (78- مهدی قایدی) و ارسلان مطهری (87- محمد بلبلی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز