رضا حجتی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

جام خوشه‌چین اولین رقابت رسمی برای روستائیان و عشایر است/ هدف اصلی این مسابقات نوجوانان و جوانان هستند

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۲۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۸۰۲۱
جام خوشه‌چین اولین رقابت رسمی برای روستائیان و عشایر است/ هدف اصلی این مسابقات نوجوانان و جوانان هستند
مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستائیان و عشایر وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از پیروزی انقلاب جام خوشه چین اولین مسابقه رسمی است که دولت برای روستائیان و عشایر برگزار می‌‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا حجتی، مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان، در رابطه با برگزاری رقابت‌های جام خوشه چین در کشور عنوان کرد: جام خوشه چین مسابقات ورزشی روستائیان و عشایر سراسر کشور است که به صورت رسمی از طرف دولت برگزار می‌شود و جایزه‌های آن را دولت تقبل می‌کند. برگزارکننده این مسابقات فدراسیون‌های ورزشی مربوطه و شرکت‌کنندگان ساکن روستا و عشایر هستند که ورزش غیرحرفه‌ای انجام می‌دهند. جوایز این رقابت‌ها و ارزیابی عملکرد شرکت کنندگان را وزارت ورزش و جوانان بر عهده دارد.

حجتی افزود: نخستین دوره این جام از سال ۱۳۹۸ آغاز شد، قرار بود دومین دوره نیز در سال ۹۹ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، به احتمال زیاد این امکان وجود ندارد، در این صورت دومین دوره جام چه خوشه چین در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش اظهار داشت: رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال یعنی گروه‌های نوجوانان و جوانان، هدف اصلی این مسابقات هستند. حدود ۷۰۰ هزار نفر روستایی در این رقابت‌ها شرکت کردند که در پنج مرحله یعنی بخش‌های منطقه، روستا، شهر، استان و ملی به رقابت پرداختند. در بخش ۷۰۰ هزار نفر شرکت کننده در رشته‌های مختلف داشتیم، در سطح استانی ۱۲۰ هزار نفر، در سطح منطقه‌ای که ایران شامل پنج منطقه می‌شود، حدود ۳۵۰۰ نفر و در سطح ملی ۷۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم.

او گفت: پس از پیروزی انقلاب جام خوشه چین اولین مسابقه رسمی است که دولت برای روستائیان و عشایر برگزار می‌‌کند، پیش از آن نیز رقابت‌هایی وجود داشته اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این اولین مسابقات است که به صورت رسمی برگزار می‌شود. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز