اما و اگرهایی که هفته پایانی را جذاب کرده است؛

حساسیت‌ها به اوج رسید!

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۰۶:۳۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۵۴۸۰
حساسیت‌ها به اوج رسید!
هفته پایانی لیگ برتر ایران در حالی 5شنبه شب برگزار می‌شود که تقریبا در همه بازی‌ها پای سقوط یا کسب سهمیه در میان است و به نوعی می‌توان گفت هفته پایانی لیگ برتر یکی از مهیج‌ترین هفته‌های فوتبالی این فصل خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ با بررسی همه بازی‌های این هفته مشخص می‌شود تقریبا تمام بازی‌های این هفته برای تیم‌ها از حساسیت‌های بالایی برخوردار است.

مرور بازی‌های این هفته می‌تواند جالب توجه باشد؛

پرسپولیس – سایپا

اما و اگر برای نارنجی‌ها وجود دارد! 

اگرچه پرسپولیس با قهرمانی زودهنگامش معادلات قهرمانی را در صدر جدول خیلی زود به پایان رساند اما بازی این تیم برابر سایپا برای نارنجی‌پوشان حساسیت‌های ویژه‌ای دارد. سایپا از 29 بازی قبلی خود 29 امتیازی است و با تفاضل گل 8- رتبه دوازدهم را در جدول به خود اختصاص داده است.

نتیجه دیدار پیکان، ماشین سازی و پارس جنوبی جم می‌تواند در سرنوشتی که در پایان فصل برای نارنجی‌ها رقم می‌خورد، تاثیرگذار باشد.

ذوب‌آهن– گل‌گهر

خیال‌شان 90 درصد راحت است!

تساوی شاگردان لوکا در هفته قبل برابر نساجی مازندران خیال این تیم را برای بقا در لیگ برتر راحت کرده است. این در حالی است که شرایطی است که تقریبا شرایط مشابهی در این دیدار برای گل‌گهر وجود دارد و شاگردان جلالی با تساوی برابر پرسپولیس، خیال سیرجانی‌ها را از این حیث راحت کرد. هر دو تیم برای بقا نیازمند یک امتیاز هستند و با تساوی برابر هم می‌توانند در لیگ برتر ماندگار باشد.

اگر بازی برنده داشته باشد کار بازنده به اگر و اما و نتایج سایپا، پیکان، ماشین‌ سازی و حتی پارس جنوبی می‌کشد.

شاهین– استقلال

آبی‌ها به دنبال نایب قهرمانی

شکست اخیر شاهینی‌ها برابر نفت آبادان، آخرین امیدهای شاهین برای بقا در لیگ برتر را نقش برآب کرد و بازی برابر استقلال برای بوشهری‌ها خالی از انگیزه بقا است و شاید در این دیدار به دنبال این باشند که خداحافظی آبرومندانه‌ای با لیگ نوزدهم داشته باشند. این در حالی است که استقلال با 50 امتیاز در صدر است و با توجه به این که این تیم تفاضل گل 21+ دارد، با پیروزی احتمالی‌اش برابر شاهین می‌تواند بدون در نظر گرفتن نتایجی که در بازی‌های دیگر رقم می‌خورد، دومی‌اش را تثبیت کند.

نفت مسجدسلیمان- پارس جنوبی جم

پارس‌جنوبی هم امیدوار است

نفت مسجدسلیمان نه در خطر سقوط است و نه شانسی برای سهمیه دارد و شاید نتیجه‌گیری در این دیدار برایش اهمیتی نداشته باشد. این در حالی است که پارس‌جنوبی با 27 امتیاز و تفاضل گل 9- باید برابر حریفش 3 امتیاز کامل را گرفته و منتظر لغزش تیم‌های ماشین سازی، پیکان و سایپا باشد تا سهمیه‌اش را در لیگ برتر حفظ کند.

پیکان– سپاهان

دوئل برای بقا و کسب سهمیه

پیکان ویسی در آخرین دیدار خود در لیگ یک امتیاز ارزشمند را از دیدار برابر استقلال کسب کرد تا عدد امتیازات خود را به 28 رسانده و با تفاضل گل 6- در رده سیزدهم قرار بگیرد. پیکان برای ماندن در لیگ برتر علاوه بر بازی رودررو برابر سپاهان، به  نتیجه دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم، ماشین‌سازی و ساپیا چشم دوخته است. این در حالی است که در آن سوی میدان، سپاهان تیم چهارم جدول است و با توجه به تفاضل گل بهتر در مقایسه با فولاد، در صورت پیروزی در این دیدار و توقف یا شکست تراکتور و استقلال در نهایت سهمیه آسیایی را کسب می‌کند.

شهرخودرو– نساجی مازندران

تقریبا خنثی!

شکست اخیر شهرخودرو برابر سپاهان، باعث شد این تیم با 45 امتیاز در رده پنجم رده‌بندی قرار بگیرد و با توجه به تفاضل گل تیم‌های 48 امتیازی از جمله سپاهان و فولاد، برد شهرخوردو با نتیجه‌ای عجیب و غریب می‌تواند این تیم را به آسیا برساند! این در حالی است که نساجی‌چی‌ها بدون استرس و ترس سقوط و یا شانس صعود به جمع بالانشینان جدول، در این دیدار روبروی شهرخودرو قرار می‌گیرند.

ماشین‌سازی- صنعت نفت آبادان

تیم افاضلی و آخرین شانس!

این دیدار برای شاگردان هومن افاضلی از اهمیت بالایی برخوردار است. این تیم پس از شکست برابر تراکتور در هفته قبل آخرین شانس خود را برای بقا در لیگ برتر برابر تیم آبادانی دارد که تیم میانه جدول رده‌بندی است. ماشین سازی در صورت پیروزی در این بازی، به نتایج بازی های پارس جنوبی، پیکان و سایپا چشم دوخته است!

فولاد خوزستان– تراکتور تبریز

جنگ تمام عیار برای سهمیه!

فولادی‌ها که چند هفته پیش حتی روی کاغذ شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشتند حالا آخرین تلاش‌ها را برای کسب سهمیه از لیگ برتر دارند. فولاد در حال حاضر 48 امتیازی است و با تفاضل گل 8+ برابر تراکتوری قرار می‌گیرد که با 50 امتیاز و تفاضل گل 9+ برای کسب سهمیه (در صورت توقف سپاهان) با یک امتیاز هم می‌تواند سوم شود و سهمیه آسیایی را به دست آورد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز