الهام حسینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا:

وزنه‌برداری بانوان برای رشد بیشتر نیاز به امکانات ویژه‌تری دارد/ منتظر درخشش نمایندگان ایران در المپیک هستیم

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۱۷۰۰
وزنه‌برداری بانوان برای رشد بیشتر نیاز به امکانات ویژه‌تری دارد/ منتظر درخشش نمایندگان ایران در المپیک هستیم
عضو تیم‌ ملی وزنه برداری بانوان گفت: وزنه‌برداری بانوان برای رشد بیشتر نیاز به امکانات ویژه‌تری دارد.

الهام حسینی، عضو تیم ‌ملی وزنه برداری بانوان، درباره آخرین وضعیت این رشته در ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: وزنه برداری بانوان به صورت جدی از بهمن ماه سال 96 فعالیت خودش را آغاز کرد. در واقع فدراسیون با رکوردگیری از ورزشکاران فعالیت این رشته را در حوزه بانوان استارت زد و سپس اردوهای تیم‌ ملی تشکیل شد. طبیعتا هر رشته برای توسعه خود نیاز به حمایت دارد. نیاز ما در ابتدا فراهم شدن امکانات لازم برای تمرین و قرار گرفتن در شرایط مسابقات است و در کنار آن داشتن مربی خوب و خانم به ویژه در شهرستان‌ها که البته این اتفاق در حال حاضر رخ داده است و شاهد مربیان خوب جهت آموزش هستیم.

او افزود: خوشبختانه یک و نیم سال پس از آغاز به کار وزنه برداری در بخش بانوان موفق شدم در مسابقات بین‌المللی انتخابی المپیک به میزبانی کشور ترکیه مدال برنز کسب کنم. این مدال در واقع اولین مدال در تاریخ وزنه برداری بانوان ایران است. در حال حاضر هم اکثر هم تیمی‌های من رکوردهای خوبی را به ثبت رساندند و این زمینه و پتانسیل برای رشد نیز همچنان وجود دارد. آینده وزنه برداری را بسیار خوب می‌بینم چون زنان بسیاری با انگیزه و مشتاق تلاش می‌کنند تا بتوانند در این رشته فعالیت داشته باشند و طبیعتا این انگیزه در کنار حمایت‌ها می‌تواند منجر به اتفاقات خوبی شود.

حسینی گفت: وزنه برداری مردان را هم دنبال می‌کنم به ویژه در مسابقاتی که با هم اعزام می‌شویم اما چون از شرایط تمرینی‌ آنها بی اطلاع هستم خیلی نمی‌توانم نظر کارشناسی بدهم. همه ما هم مانند مردم دوست داریم در المپیک توکیو شاهد درخشش نمایندگان کشورمان باشیم. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز