رسول جزینی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

هیچ کشتی‌گیری را بدون امید به المپیک اعزام نمی‌کنیم/ تلاش‌های دبیر و مسئولان فدراسیون ستودنی است

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۰۸:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۲۰۶
هیچ کشتی‌گیری را بدون امید به المپیک اعزام نمی‌کنیم/ تلاش‌های دبیر و مسئولان فدراسیون ستودنی است
رسول جزینی گفت: پرونده 5 کشتی‌گیر منتخب تیم ملی برای بازی‌های المپیک در لهستان بسته می‌شود.

رسول جزینی، مربی تیم ملی کشتی فرنگی به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: پرونده پنج کشتی گیر منتخب تیم ملی برای بازی های المپیک در لهستان بسته می شود و لیست نفرات اعزامی به توکیو بعد از این تورنمنت اعلام خواهد شد. 

او درخصوص سطح مسابقات جام تختی گفت: به نظر بنده با توجه به حضور ملی پوشان در اردوی تیم ملی و عدم شرکت کشتی گیران خارجی به علت شیوع ویروس کرونا سطح این دوره از مسابقات نسبت به دوره های قبل پایین تر بود و بیشتر این دوره از رقابت ها را می توان به عنوان چرخه ای از انتخابی تیم ملی در نظر گرفت. به هر حال با توجه به بضاعت موجود و با اوضاع کرونا، افت سطح مسابقات طبیعی بود.

جزینی درخصوص پایین آمدن سطح کیفی جام تختی در سالیان اخیر عنوان کرد: در این سالها سطح مسابقات بالا و پایین شده است. در برخی از سالها تیم های خوبی در این تورنمنت شرکت کرده اند. برای مثال مسابقات اندیمشک با حضور تیم کوبا از سطح بالائی برخوردار بود. فکر می کنم باید به سمتی حرکت کنیم که با سرمایه گذاری مناسب تیم های خارجی درخواست حضور در جام تختی را داشته باشند و این مسابقات به صورت یک تورنمنت بین المللی معتبر برگزار شود. به هر حال این جام مهمترین تورنمنت ورزش ایران محسوب می شود.

او درخصوص عملکرد کشتی‌گیران در جام تختی افزود: در اوزان مختلف به علت عدم حضور ملی پوشان یکی دو کشتی گیر سطح یک کشورمان در هر وزن غایب بودند و نمی توان به صورت دقیق تصمیم گیری کرد اما در وزن 55 کیلوگرم سجاد عباسپور که کشتی گیر رده سنی جوانان محسوب می شود عملکرد درخشانی داشت و توانست با شکست کشتی گیران بزرگسال قهرمان مسابقات شود. البته در برخی از اوزان نیز حتی کشتی های نفر اول هم چنگی به دل نمی زد.

او درخصوص شانس حضور قهرمانان جام تختی در المپیک گفت: این کشتی گیران از ارد‌وی بعد به ما ملحق می شوند اما شانسی برای حضور در المپیک ندارند. پرونده کشتی گیران منتخب اعزامی به المپیک تقریبا در لهستان بسته خواهد شد و لیست پنج کشتی گیر حاضر در المپیک بعد از مسابقات لهستان اعلام خواهد شد‌ اما با توجه به فاصله زمانی کم میان مسابقات المپیک و جهانی تلفیقی از ملی پوشان المپیک و کشتی گیران حاضر در اردو به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

جزینی درباره از پیش مشخص شدن نفرات اعزامی به المپیک عنوان کرد: به صورت غیر رسمی صحبت هایی صورت گرفته اما به شکل رسمی چیزی مشخص نیست. در حال حاضر بنا به اعلام آقای بنا تنها حضور علی گرایی در المپیک قطعی به نظر می رسد و درخصوص اوزان دیگر هیچ صحبتی نشده است. به طور کل تکلیف نفرات اعزامی به المپیک پس از تورنمنت پیتلاسینسکی لهستان مشخص می شود.

جزینی درخصوص شرایط اردوی آماده‌سازی تیم ملی افزود: شکر خدا شرایط اردو خوب پیش می رود و اکنون چند روز است که به خانه کشتی شهید صدرزاده نقل مکان کرده ایم. از همینجا به آقای دبیر و همکارانشان خسته نباشید عرض می کنم که واقعا زحمت کشیده اند و یک فضای فنی و استراحتی مناسب را ایجاد کرده اند که بسیار بهتر از گذشته است. در کل شرایط تیم خوب است.

او درخصوص شرایط کشتی گیران در المپیک گفت: همانطور که می دانید کشتی ورزشی بی رکورد و غیرقابل پیش بینی است و برای موفقیت یک کشتی گیر در روز مسابقه باید شرایط زیادی دست به دست هم دهند. با توجه به نیروهای با انگیزه ای که در تیم می بینم اگرچه کار بسیار سختی را برای کسب مدال پیش رو خواهند داشت اما در هر پنج وزن کشتی گیران ما شانس مدال دارند و در هیچ وزنی ناامید از کسب مدال نیستیم. اگر چه در برخی از اوزان این امیدواری کمرنگ تر است اما هیچ کشتی گیری را بدون امید به المپیک اعزام نمی کنیم.

جزینی در پایان درخصوص عملکرد فدراسیون علیرضا دبیر عنوان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی جامعه در این برهه اداره کردن فدراسیون کار بسیار سختی تلقی می شود و از همین جا به علیرضا دبیر و فدراسیون دست مریزاد می گویم که زحمت زیادی می کشند و هرچه از دستشان بر می آید برای کشتی انجام می دهند و در نوع خود ستودنی است. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز