بازی‌های المپیک توکیو؛

المپیک توکیو فرصتی برای درخشش ملی‌پوشان شنا و تنیس روی میز

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۹۵۶۰
ورزشکاران کشورمان به دنبال درخشش در المپیک توکیو هستند.

به گزارش برنا؛ کاروان ایران در حالی راهی توکیو شد که سهم پینگ پنگ بازان آن فقط یک ورزشکار است. تنیس روی میز ایران برای نخستین بار سال 1992 به بازی‌های المپیک راه پیدا کرد. ابراهیم علیدخت تنها نماینده ایران در آن دوره بود که به توفیق چندانی دست پیدا نکرد. پس از آن مجید احتشام زاده به عنوان دومین پینگ پنگ باز ایران در سال 2000 راهی المپیک سیدنی شد. المپیک 2000 سیدنی هم برای نماینده کشورمان مدالی را به همراه نداشت. دو المپیک بعدی یعنی 2004 آتن و 2008 پگن بازهم تنیس روی میز ایران در بازیهای نماینده داشت اما بازهم شاهد درخشش نمایندگان پینگ پنگ ایران در مهمترین تورنمنت ورزشی جهان نبودیم.

المپیک 2012 لندن را می توان نقطه عطفی در کارنامه تنیس روی میز ایران قلمداد کرد در این دوره نوشاد عالمیان و ندا شهسورای پا به المپیک لندن گذاشتند در حالی که همه انتظار تکرار نتایج دوره های قبل را داشتند ولی عملکرد عالمیان و صعود او به مرحله بعدی مسابقات جامعه ورزش را به آینده این رشته امیدوار کرد. سال 2016 ریو ایران در مسابقات پینگ پنگ سه نماینده داشت؛ برادران عالمیان و ندا شهسواری.

Alamian.Nima1

نیما عالمیان: در دور اول حریف آمریکا را برد؛ در دور دوم در یک رقابت سنگین مغلوب ورزشکار رومانیایی شد و از دور مسابقات حذف گردید.  

نوشاد عالمیان: در دیدار نخست خود برابر نماینده اسلوونی باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

ندا شهسواری: بانوی پینگ پنگ باز ایران در اولین مسابقه خود برابر نماینده بلاروس قرار گرفت و با قبول شکست با المپیک وداع کرد.

اما حالا برای المپیک 2020 توکیو نیما عالمیان در غیاب برادرش نوشاد که تجربه دو المپیک را دارد به عنوان تنها نماینده کشورمان در این رشته به مصاف حریفان خود خواهد رفت. نیما عالمیان ورزشکاری است که دومین حضور خود در بازیهای المپیک را تجربه می کند.  نیما در آخرین دقایق سال 99 سهمیه را بدست آورد تا تنها نماینده تنیس روی میز ایران لقب بگیرد. او در رقابت‌های انتخابی در منطقه آسیای میانه با پیروزی مقابل نوشاد در نیمه نهایی و سپس زوخید کنجائف از ازبکستان در فینال به مقام قهرمانی رسید و جواز حضور در المپیک را کسب کرد.

unnamed

شنا دیگر رشته ای است که با یک نماینده راهی المپیک خواهد شد. متین بالسینی ملی‌پوش جوان کشورمان این فرصت را به دست آورده تا به لطف سهمیه اختصاص یافته از سوی فدراسیون جهانی یا همان سهمیه سولیداریتی، به آرزوی دیرینه خود دست پیدا کند. مسابقات شنای این دوره از بازی‌های المپیک از 24 جولای (2 مرداد) تا اول آگوست (10 مرداد) در مرکز آبی آکواتیک شهر توکیو برگزار خواهد شد. متین بالسینی به عنوان نماینده شنای ایران باید روز دوشنبه 4 مرداد در 200 متر پروانه با حریفان خود به رقابت بپردازد. بالسینی قطعاً رکوردهایش، امیدی برای تصاحب مدال ندارد اما می‌تواند رکوردهای ایران را در بزرگترین آوردگاه ورزش دنیا جا به جا کند.

گفتنی است که در المپیک 2016 ریو نیز شنای ایران با یک وایلد کارت توانست جوان ترین شناگر خود را راهی این رقابتها کند. آریا نسیمی شاد، شناگر 17 ساله تیم ایران در رقابت‌های شنای 200 متر قورباغه با زمان 2:20:18 دقیقه آخر شد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز ماند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز