در دیدار دکتر سجادی با روسای فدراسیونهای ورزشی تاکید شد؛

اجرایی شدن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری/ انجام کار تیمی به منظور سرعت بخشیدن به امر توسعه در دو حوزه ورزش و جوانان

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۲۱:۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۲۶۹۶۳
اجرایی شدن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری/ انجام کار تیمی به منظور سرعت بخشیدن به امر توسعه در دو حوزه ورزش و جوانان
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از مهمترین تکالیف دولت اجرایی شدن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه جوانان است، گفت: موظف هستیم با کشف، جذب و هدایت استعدادهای جوان، فرصت را برای سپردن مسوولیت به نسل جوان مهیا کنیم.

به گزارش برنا، دکتر سید حمید سجادی در نشست مشترک با تعدادی از روسای فدراسیونهای ورزشی از حسن اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: فرصت ارزشمندی برای خدمت به مردم، ورزشکاران و جوانان کشورمان به وجود آمده و از خداوند می خواهم تا امانتدارانی صادق برای اعتماد مردم و نمایندگان مردم در خانه ملت باشیم.

وی همچنین از دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، منتخبین ملت و اعضاء کمیسیون های تخصصی به خاطر برنامه ریزی دقیق برای برگزاری جلسات مشترک تشکر کرد و افزود: نمایندگان محترم مجلس به واقع دغدغه ورزش را دارند با ابعاد مختلف در دو حوزه ورزش و جوانان به طور تخصصی آشنا و لایه های مویرگی ورزش را می شناسند، به خوبی مطالبات مردم را تبیین می کنند که این مسوولیت را برای من بسیار سنگین کرده است که امیدوارم بتوانیم با تعامل و همراهی مسیر موفقیت دو حوزه ورزش و جوانان را سرعت ببخشیم.

وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از حضور ورزشکاران، پیشکسوتان و مدیران ورزشی در نشست های مختلف طی روزهای گذشته، تبیین ایده ها، نقطه نظرات و نقاط ضعف در این دیدارها را راهگشای بسیاری از مسائل در دو حوزه ورزش و جوانان دانست.

وی در ادامه انجام کار تیمی، تعامل و همدلی برای کسب موفقیت و دستیابی به توسعه پایدار را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در تمامی پیروزی ها و ناکامی ها، مجموعه ورزش، موثر هستند، بنابراین اگر از نتیجه ای قانع نشدیم باید با برنامه محوری، تهدیدها را به فرصت و موفقیت ها را تثبیت کنیم.

دکتر سید حمید سجادی با بیان اینکه توسعه ورزش در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد، عدالت محوری، رسیدگی به ورزش مناطق محروم بهره مندی از تخصص و تجربه پیشکسوتان، تعامل با ورزش دانش آموزی، دانشجویی و کارگری و... را بخشی از برنامه های خود در راستای گسترش ورزش در سراسر کشور اعلام کرد.

وی ارتقاء سطح سلامتی و ایجاد نشاط اجتماعی با برنامه ریزی ویژه در حوزه ورزش همگانی را مورد تاکید قرار داد و نقش 3 فدراسیون انجمن های ورزشی، همگانی و روستایی و بازی های بومی محلی را در این خصوص بسیار سنگین توصیف کرد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش یکی از مهمترین تکالیف دولت را اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: در این بیانیه بیش از 40 بار از واژه جوان استفاده شده، بنابراین تکلیف بسیار سنگینی برعهده ما گذاشته شده که باید با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم با کشف، جذب و هدایت استعدادهای جوان، فرصت را برای سپردن مسوولیت به نسل جوان مهیا کنیم و این مهم بر عهده ما در دو حوزه ورزش وجوانان است. 

دکتر سید حمید سجادی همچنین به نقش سازمانهای مردم نهاد جوانان اشاره کرد و بهره برداری از پتانسیل این بخش را مورد توجه قرار داد و گفت: بیش از 35 هزار نهاد خودجوش در کشور فعال هستند که می توانند عهده دار مسوولیتهای سنگینی در بخشهای مختلف باشند.

وی با اشاره به تنوع جغرافیایی کشور، از برنامه هایش در خصوص گردشگری ورزشی، توریسم درمانی و... با همکاری سایر سازمان های مرتبط با این حوزه و میزبانی رقابتهای ورزشی در رشته های محتلف سخن گفت.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه از تشکیل شوراهای تخصصی با هدف طرح ایده ها و برنامه های زود بازده خبر داد و گفت: در این نشستهای تمامی پیشنهادات برای دستیابی به توسعه پایدار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تلاش برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز، وظیفه ملی، قانونی و شرعی دانست و گفت: برای رسیدن به این مهم باید بایکدیگر متحد و هم پیمان شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز