رحمان رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

مشکل اصلی تیم ملی فوتبال، تاکتیکی است/ شجاع و کنعانی مکمل‌های خوبی محسوب می‌شوند

۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۲۹۴۹۵
مشکل اصلی تیم ملی فوتبال، تاکتیکی است/ شجاع و کنعانی مکمل‌های خوبی محسوب می‌شوند
مدافع اسبق تیم ملی فوتبال گفت: عراقی‌ها از معدود تیم‌های آسیایی هستند که سبک بازی و شرایط فنی‌شان به فوتبال ایران نزدیک و شبیه است.

رحمان رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به انتقاداتی که از بازی تیم ملی برابر سوریه مطرح می شود، اظهار داشت: در بازی با سوریه مهم ترین موضوع پیروزی و کسب سه امتیاز بود که به آن دست پیدا کردیم. البته تیم ملی شرایطی دارد که می تواند از نظر فنی، فردی و گروهی کیفیتی به مراتب بهتری از نمایش اخیرش داشته باشد. تیم ما به لحاظ فردی اوضاع خوبی دارد و در حضور نفراتی خوب و کامل در تمامی پست ها ابزارهای لازم را برای ارائه فوتبال زیبا و با کیفیت را در اختیار دارد ولی متاسفانه از فقر تاکتیکی رنج می بریم و این موضوع باعث شده در برخی از بازی های مان حربه های لازم را نداشته باشیم.

او افزود: شرایط تیم باید به گونه ای باشد که در هر بازی بتوانیم در صورت گره خوردن کار سبک و شیوه بازی را تغییر داده و به نتیجه لازم دست پیدا کنیم. این در حالی است که کادر فنی تیم ملی زحمات زیادی را برای این تیم می کشند و سعی دارند در هر بازی بهترین و کارآمدترین ارنج را به میدان بفرستند اما با وجود این تلاش ها، مطمئن باشید تا زمانی که تیمی از نظر تاکتیکی از قدرت لازم برخوردار نباشد با حضور بهترین بازیکنان هم نمی توان به نتایج خوب رسید. در این راستا باید تلاش ها معطوف به حل مشکلات تاکتیکی تیم باشد تا در کنار خلاقیت های فردی که بازیکنان از آن برخوردار هستند، بتوان به روزها و شرایط خوب برای تیم ملی امیدوار بود.

مدافع سال‌های قبل تیم ملی با تاکید بر اینکه عراق به عنوان حریف بعدی ایران، از قدرت و قابلیت‌های زیادی برخوردار است، به خبرنگار برنا گفت: عراق جزو تیم های عربی منطقه آسیا است که خیلی جسورانه فوتبال بازی می کند و در چنین شرایطی اگر بخواهیم برابر حریف ترسو باشیم، به طور قطع با مشکل روبرو خواهیم شد. باید برابر عراق با اقتدار و باهوش بازی کنیم. یعنی هر زمان که شرایط ایجاب می کرد با تمام قوا به سمت دروازه این تیم حمله کنیم و در زمان لازم به دفاع از دروازه مان بپردازیم تا در نهایت بتوانیم ضمن کسب نتیجه لازم در این دیدار، نمایش بهتری را در مقایسه با بازی برابر سوریه را داشته باشیم.

او در ادامه تصریح کرد: عراقی ها در حال حاضر تیم خوب و کادر فنی کاربلدی را در اختیار دارند و هم از نظر فردی و هم از جهت فنی از شرایط خوبی برخوردار هستند، ضمن اینکه تیمی سرعتی محسوب می شوند و از معدود تیم های آسیایی هستند که سبک بازی و شرایط فنی شان به فوتبال ایران نزدیک و شبیه است. این موضوع را هم تاکید می کنم که تیم ما به جز جام ملت هایی که در شرایط خاص برابر عراق به مشکل خورد، در دوره های دیگر معمولا مقابل این تیم عملکرد موفقی را به جای گذاشته و در این دیدار هم می‌تواند عراق را شکست دهد.

رضایی درخصوص عملکرد شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان به عنوان دو دفاع میانی تیم ملی گفت: این دو مدافع از قابلیت های فردی و فوتبالی خوبی برخودار هستند و در بازی اخیر تیم ملی هم جز یکی دو مورد، هماهنگی خوبی را با هم داشتند و عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. شجاع و کنعانی قابلیت هایی را دارند که در کنار هم زوج موفقی را تشکیل می دهند. شجاع در بحث تاکتیکی شرایط ویژه ای دارد و کنعانی هم با توجه به فیزیک خوبی که دارد می تواند در کارهای قدرتی یار و مکمل خوبی با خلیل زاده باشد. ضمن اینکه با نزدیک بازی کردن در قلب خط دفاع تیم ملی این شرایط فراهم می آید تا در بحث پوشش موفق عمل کرده و اگر تحت شرایطی یکی از این دو مرتکب اشتباهی شد، نفر دوم می تواند به خوبی او را پوشش دهد و نواقص را جبران کند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز