گزارش روز؛

درخشش هندبالیست‌های بانوان ایران با حجاب اسلامی/ مسابقات جهانی به سکوی پرتاب تبدیل می‌شود

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۸۹۱۰
درخشش هندبالیست‌های بانوان ایران با حجاب اسلامی/ مسابقات جهانی به سکوی پرتاب تبدیل می‌شود
تیم ملی هندبال زنان ایران مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را به دست آورد.

به گزارش برنا؛ رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا با شرکت 11 تیم از 24 شهریور لغایت 3 مهرماه به میزبانی اردن برگزار شد که زنان هندبالیست کشورمان با حجاب اسلامی خود و حضور کادر فنی ایرانی و درخشش در این رویداد، برای نخستین بار توانستند جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنند. هندبالیست های کشورمان با حضور در مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا، این اتفاق تاریخی را رقم زدند. تیم ملی زنان ایران در مرحله گروهی مقابل ژاپن شکست خورد و برابر اردن، سوریه، فلسطین و کویت به برتری رسیده بود. ملی‌پوشان ایران با قرارگیری در رده دوم گروه خودشان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که با شکست مقابل کره و قزاقستان در نهایت به رده چهارم بسنده کردند.

هندبال زنان ایران تا سال 2008 به مسابقات قاره‌ای اعزام نمی‌شد. دو عنوان ششمی، بهترین نتایج هندبال زنان ایران در آسیاست اما حالا این تیم جایگاه چهارمی را به خود اختصاص داده است. زنان هندبالیست کشورمان در دو بازی حساس مقابل اردن و سوریه در حالی به پیروزی رسیدند که عزت‌الله رزمگر، مدیر فنی، نشمین شافعیان، مشاور فنی و خدیجه قانع سرمربی را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در کنار خود نداشتند.

62039341

سارا مرادی، مربی هندبال، درباره عملکرد تیم ایران، در این دوره از بازی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: عملکرد تیم ملی ایران فوق‌العاده بود و به تیم خسته نباشید می‌گویم. شانس بزرگی است برای ما که بتوانیم بعد از چندین سال تلاش برای نخستین بار سهمیه جهانی را آن‌هم با کادر کامل ایرانی به دست بیاوریم و این اتفاق را باید یک فرصت طلایی در نظر بگیریم.

او افزود: هندبالیست‌های کشورمان قدم بزرگی را برداشتند و حالا نیاز است از این فرصت مهیا شده بهترین استفاده را ببریم. نیاز است که سرمایه‌گذاری شود و سرمایه‌گذاری باید در همه سطوح باشد. حضور مربیان ایرانی در این رویداد قطعا می‌تواند به هندبال کشور ما کمک کند. قانع از مربیان درجه یک ایران است که او هدایت تیم نوجوانان را هم برعهده دارد و قطعا با حضور در مسابقات جهانی و تجربه‌ای که کسب می‌کند می‌تواند برای رویدادهای دیگر نیز موثر و مفید واقع شود.

مرادی گفت: برای هندبال زنان اتفاق خوبی رخ داده و امیدوارم فرصت را غنیمت بشماریم و به بهترین شکل استفاده کنیم چون این موفقیت و ادامه دادن آن برای ورزش ایران هم افتخارآفرین خواهد بود. ورزشکاران ایرانی همیشه ثابت کردند که در صورت سرمایه‌گذاری و توجه جواب اعتماد مسئولین را به خوبی می‌دهند و انتظار داریم این‌بار هم برای درخشش دختران در سطح جهانی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد.

ناهید غارسی، مربی هندبال، درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: زنان ایران با توجه به اردوهای آماده‌سازی که پشت سر گذاشته بودند و همچنین حضور کادر فنی با دانش موفق شدند به خوبی از پس از ماموریت مهم برآیند. به تیم و کادر فنی و همچنین فدراسیون که نگاه خوبی به حوزه بانوان دارد تبریک می‌گویم. ما پس از سال‌ها موفق شدیم سهمیه جهانی را به دست بیاوریم، اتفاقی که حالا هندبال زنان ایران را یک قدم جلوتر از مردان قرار داده است.

او با اشاره به نبود کادر فنی در کنار تیم توضیح داد: در بازی با اردن به دلیل ابتلای کادر فنی به ویروس کرونا متاسفانه سرمربی و دستیاران در کنار تیم نبودند. به اعتقاد من با حضور کادر فنی نتیجه خود به خود بهتر می‌شود ولی این اتفاق به هر جهت رخ داد و کار بازیکنان را سخت‌تر کرد اما خوشبختانه تیم عملکرد خوبی داشت و نشان داد می‌تواند پاسخ مثبتی به اعتماد کادر فنی بدهد.

62033090

مسابقات جهانی هندبال زنان در روزهای اول تا 19 دسامبر (10تا 28 آذر) به میزبانی کشور اسپانیا و با شرکت 32 تیم برگزار خواهد شد و بر اساس قرعه‌کشی انجام شده حریفان دختران هندبالیست کشورمان در این مسابقات مشخص شدند. بر اساس قرعه کشی انجام شده تیم ملی هندبال ایران در گروه C با تیم‌های نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه شده و تیم ایران در روز 3 دسامبر (12 آذر) مقابل رومانی اولین دیدار خود را برگزار می‌کنند. دومین دیدار تیم هندبال زنان 5 دسامبر (14 آذر) مقابل نروژ و سومین بازی 7 دسامبر (16 آذر) مقابل قزاقستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز