حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تجربه ستاره‌ها به کمک تیم ملی آمد/ VAR حق‌مان را داد/ آماده کمک به پرسپولیس هستم

۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۳۷۷۸
تجربه ستاره‌ها به کمک تیم ملی آمد/ VAR حق‌مان را داد/ آماده کمک به پرسپولیس هستم
پیشکسوت فوتبال با تمجید از عملکرد تیم ملی ایران گفت: از توان فنی و فوتبالی بالایی برخوردار هستیم و بعید می‌دانم برابر کره با مشکل خاصی روبرو شویم.

حمید درخشان، پیشکسوت فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص تقابل اخیر تیم ملی ایران برابر امارات اظهار داشت: در این دیدار در حالی به پیروزی رسیدیم که در نیمه اول شرایط و برتری نسبی از آن اماراتی ها بود و آنها در مقایسه با تیم ما برنامه های بهتری را در زمین از خود به نمایش می گذاشتند اما در نیمه دوم با تعویض هجومی که در دستور کار کادر فنی قرار گرفت، روند حرکتی تیم بهتر شد و پس از این که در 45 دقیقه اول کمی سردرگم بازی کردیم در نیمه دوم توانستیم نتیجه لازم را به دست آوریم. 

او در ادامه تاکید کرد: علاوه بر تعویض هایی که به ما کمک کرد روند بازی را تغییر دهیم، تجربه بازیکنان باتجربه ما در این دیدار کمک بزرگی به تیم ملی بود و توانستیم در روزی که شاید از نظر نمایش فوتبالی، ایده آل نبودیم اما پیروزی مهمی را کسب کنیم و موفق شدیم 3 امتیاز را به دست بیاوریم و مسیر صعودمان به جام جهانی را هموارتر سازیم.

این مربی سرشناس در مورد اتفاقی که در صحنه اخراج شجاع خلیل‌زاده رخ داد، تصریح کرد: یک غفلت ممکن بود سرنوشت بازی را عوض کند اما خوشبحتانه سیستم VAR به کمک مان آمد و بازبینی این صحنه به ما کمک کرد که به حق مان برسیم. اگر VAR نبود و شجاع اخراج می شد تمام برنامه های تاکتیکی تیم تحت تاثیر این اتفاق بهم ریخته می شد و با یک بازیکن کمتر ممکن بود سرنوشت دیگری در این بازی رقم بخورد.

پیشکسوت فوتبال در خصوص پنالتی از دست رفته در این بازی خاطرنشان کرد: باید به تصمیم کادر فنی برای انتخاب زننده پنالتی احترام گذاشت ولی به نظرم مهدی طارمی می توانست در این بازی مثل بازی های پورتو زننده پنالتی باشد. به هرحال بهتر است کادر فنی بر اساس اولویت بندی قبلی پنالتی زنان هر بازی را معرفی کند.

درخشان در ادامه با اشاره به بازی مهمی که برابر کره جنوبی پیش روی تیم ملی است، به خبرنگار برنا گفت: کره تیمی است که از نظر فنی و فوتبالی در مقایسه با امارات حریف سرسخت تری برای ما محسوب می شود. بچه ها باید در این دیدار هوشیارتر از بازی امارات باشند. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که تیم ملی قبل از بازی برابر امارات از نظر تعداد و جلسات تمرینی با محدودیت روبرو بود و همین مساله باعث شده بود تیم ما از نظر هماهنگی در وضعیت ایده آلی نباشد اما این بازی و جلسات تمرینی که در روزهای آینده برای تیم ملی در نظر گرفته شده به تیم ما کمک می کند تا با شرایط بهتری برابر کره به میدان برویم. از توان فنی و فوتبالی بالایی برخوردار هستیم و بعید می دانم برابر کره با مشکلی روبرو باشیم و من شانس کسب پیروزی ایران در این بازی را بالا می دانم.

او در مورد کارنامه اسکوچیچ در بازی‌های اخیر و ارزیابی‌اش از عملکرد او در تیم ملی عنوان کرد: عیار هر مربی را باید در پایان هر تورنمنت مورد ارزیابی و نقد قرار داد. در حال حاضر در کوران بازی ها هستیم و باید اجازه بدهیم او و همکارانش با آرامش به کار خود ادامه دهند و برای بررسی عملکرد این کادر فنی نباید عجله کنیم. 

سرمربی سال‌های گذشته پرسپولیس در ادامه در مورد بازی این تیم برابر الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان خاطرنشان کرد: پرسپولیس حریف سرسختی را پیش روی خود دارد اما با وجود این که این تیم از نظر امکانات و شرایط با تیم ما قابل مقایسه نیست اما اعتقاد دارم پرسپولیس از نظر فنی و فوتبالی بهتر از الهلال است و می تواند با عبور از سد این تیم متمول به مرحله بعد صعود کند. 

پیشکسوت پرسپولیس که مدتی است زمزمه حضورش به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره به گوش می‌رسد، در مورد این موضوع به خبرنگار برنا گفت: حضور پیشکسوتان در هیات مدیره باشگاه اتفاقی است که می تواند به بهتر شدن شرایط اداره باشگاه کمک کند. باید بگویم هنوز صحبتی در این رابطه با من نشده ولی اگر پیشنهاد برسد، برای کمک به پرسپولیس آماده هستم. 

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز