سوال روز؛

یامگا چگونه در استقلال درخشید؟

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۰۸:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۵۱۸۹۲
یامگا چگونه در استقلال درخشید؟
یامگا در بازی روز گذشته آبی‌ها ستاره بود، ستاره‌ای که 3 امتیاز شیرین را به حساب استقلال واریز کرد.

به گزارش برنا؛ استقلال کسب 3 امتیاز روز گذشته خود را مدیون ستاره فرانسوی خود است. کوین آرتور یامگا. 3 کلمه‌ای که از عصر روز گذشته بیش از پیش مورد توجه هواداران تیم آبی پوش تهرانی قرار گرفته است. اطلاعات شخصی درباره یامگا در فضای مجازی وجود دارد اما چه چیزی باعث شد او از لحاظ فنی شب گذشته برای استقلال بدرخشد؟

استقلال شب گذشته با سیستم جدید این روزهایش یعنی 3421 به میدان رفت. یامگا در که پیش از این در پست مدافع راست در تیم‌هایش بازی کرده بود این بار در کنار امیرحسین حسین‌زاده، زوج پشت مهاجم نوک (مطهری) را ساخته بود. نکته جالبی که در همین ابتدا به چشم می‌خورد توانایی وفق دادن او با دیگر بازیکنان است. می‌توان با کمی خوش‌بینی بگوییم یامگا که الفبای فوتبال را در آکادمی ورونا یاد گرفته و سابقه بازی در سطوح پایین فوتبال ایتالیا را دارد، حرف‌های پین را در کوتاه ترین زمان ممکن فهمیده و آن را اجرایی کرده است و چیزی که باعث شد او در همان بازی ابتدایی خود 2 گل بزند.

از سوی دیگر فرهاد مجیدی در توصیف او اعلام کرد‌ «یامگا را جذب کردیم زیرا در شرایط بازی بود». حرفی بسیار مهم که سند آن بازی دیروز بود. در دیداری که استقلالی‌های در خط حمله جز یامگا آن‌چنان پرفروغ نبودند و نشان دادند به شدت نیاز به زمان برای هماهنگی دارند اما یامگا علاوه بر گلی که زد چند حرکت پا به توپ خوب انجام داد تا حرف تارتار مبنی بر «بازیکن خارجی آن‌ها تفاوت را رقم زد» تا حدودی درست باشد. هرچند که ساختار دفاعی عالی استقلال در این برد بی‌تاثیر نبود.

حالا نوبت بررسی گل است. گل اول پس از چند پاس خوب و حرکات ترکیبی استقلالی‌ها به دست آمد. توپ البته در حال از دست رفتن بود اما یامگا یک ضربه کاملا آرام را مهارنشدنی کرد و به گوشه دروازه، جایی دور از دسترس دروازه‌بان فرستاد. چیزی که در توانایی‌های بازیکنان ایرانی وجود دارد اما جرات زدن چنین ضربه و گرفتن چنین تصمیمی را کمتر مشاهده کرده‌ایم.

گل دوم اما بر اثر تیزهوشی یامگا و صادقی به دست آمد. این وینگر فرانسوی چند ثانیه فرصت داشت تا با استارت خود مدافعین حریف را جا بگذارد اما با صبر، روی خط آفساید حرکت کرد. صادقی در لحظه درست پاس خوب خود را ارسال کرد و یامگا بدون انجام کار اضافه‌ای توپ را به تور چسباند. این ضربه هم ضربه شاهکاری نبود اما تصمیم صحیح برای ضربه، استفاده درست از قدرت بدنی و قراردادن خود در موقعیت گرفتن پاس نشان از هوش او دارد.

یامگا هم هوش خوبی دارد و قدرت بدنی کم‌نظیری. او در بازی اندکی مصدوم شده بود اما خللی در روندش ایجاد نکرد. برای یک بازی، عملکردش عالی بوده و استقلال مدیون او است اما ادامه این روند اهمیت بسیار زیادی هم برای خود او دارد و هم کادر فنی آبی‌پوشان.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز