طبق اعلام قهرمان فیتنس؛ پای رشته‌های نوین ورزشی به دانشگاه‌ها باز شد

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۰۲:۳۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۸۱۶۱۷
طبق اعلام قهرمان فیتنس؛ پای رشته‌های نوین ورزشی به دانشگاه‌ها باز شد
حسن گلستانه از دانشگاهی شدن رشته‌های ورزشی به ویژه رشته‌های نوین برای اولین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسن گلستانه، قهرمان فیتنس ایران، درباره دانشگاهی کردن رشته‌های نوین گفت: برای اولین بار در ایران و پس از طرح و برنامه ریزی چند ساله و همکاری وزارت علوم و دانشگاه پیام نور موفق به دریافت مجوز 13 رشته ورزشی در تاریخ ورزش دانشگاهی کشور شدیم که تاکنون در ورزش کشور به صورت تخصصی در دانشگاه ها رشته های نوین ورزشی تدریس نمی شده و برای اولین بار این مجوز گرفته شده و اولین دوره اش اواخر دی ماه برگزار خواهد شد و ثبت نام از هفته دوم دی ماه آغاز می شود و تا یک هفته هم بیشتر زمان وجود ندارد.

وی که بنیان‌گذار چند رشته نوین ورزشی در ایران است در پاسخ به این سوال که آیا آن‌ها نیز جزو همین ورزش‌های دانشگاهی هستند یا خیر توضیح داد: بله آموزش اسپینینگ و دوچرخه ثابت و تفاوت های آنها، دوره طراحی الگوهای کاربردی در تمرینات کتل بل، دوره پیشرفته آموزش مهارت های تمرینات معلق، نحوه طراحی الگوهای تمرینی در دوومیدانی، دوره مقدماتی آموزش مهارت های تمرینات معلق، دوره عالی فیتنس با محوریت تندرستی و تناسب اندام، روش شناسی تمرینات و آمادگی متقاطع (کراس فیت)، دوره مشاوره ورزشی در سطوح مقدماتی تا پیشرفته، دوره مدیریت باشگاه های ورزشی، طراحی الگوهای تمرینی به روش تحریک الکتریکی عضله، نحوه تمرینات بدنسازی با توجه به رشته ورزشی، دوره آموزش پیلاتس و طراحی الگوی تمرینات شاخص و آموزش الگوهای تمرینات خصوصی ورزشی قرار است تدریس شود.

وی در پاسخ به این سوال که به عنوان مدرس فعالیت می‌کند یا خیر توضیح داد: در رشته های کراس فیت، کراس ترینینگ، فیتنس، تی آر ایکس و بدنسازی در خدمت دانشجویان عزیز  هستم.

گلستانه در مورد تعداد مدرس‌ها در هر رشته عنوان کرد: تعداد مدرسین که در هر رشته استفاده می شوند بستگی به آن رشته دارد و معمولا با توجه به جمع بندی گروه علمی تحت نظر اینجانب مدرسین از 5 الی 17 نفر تدریس می کنند. 

گلستانه با توصیه به کسانی که می‌خواهند به این رشته‌ها ورود کنند، گفت: توصیه من این است که همه دوستانی که دوست دارند به صورت تخصصی رشته ای را یاد بگیرند و رشته مورد علاقه شان را دنبال کنند و برای این که اطلاعات بیشتر در بخش آماتور و حرفه ای به دست بیاورند حتما این کلاس ها را دنبال کنند. ما با بهره مندی از اساتید بزرگ کشور سطح کیفی کلاس ها و اطلاعات بروز را در اختیار دانشجویان قرار خواهیم داد. 

قهرمان فیتنس در مورد این‌که مدرک رشته‌های نوین چه ارزشی دارد، توضیح داد: این مدارک با مجوز رسمی از دانشگاه پیام نور و با تاییدیه از وزارت علوم کاملا مورد تایید و همچنین صددرصد قابل ترجمه رسمی و مورد تایید قوه قضائیه و هم در داخل و هم خارج از کشور قابل ارائه است.

انتهای پیام//

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز