افشاردوست: باید صبور و حامی باشیم

۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۵:۵۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۳۴۲۳۴
افشاردوست: باید صبور و حامی باشیم
عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا با بیان این‌که انجام دو بازی در کمتر از 24 ساعت سخت است، گفت: تیم ملی ایران با حضور بازیکنان جوان رقابت سختی در لیگ ملت‌ها پیش‌رو دارد، در حالی که باید هدف‌گذاری تیم، مسابقات قهرمانی جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمود افشاردوست در خصوص حضور تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها 2022 اظهار کرد: تعداد بازیکنان به نسبت تیمی که در المپیک گذشته، والیبال ایران را به دنیا معرفی کرد، تغییر کرده است. آن بازیکنان هنوز هم در پست‌های خود جزء بهترین‌های والیبال جهان هستند و فدراسیون جهانی والیبال برایشان احترام خاصی قائل است.

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال با تاکید بر حضور بازیکنان جوان در تیم ملی افزود: بازیکنان جدیدتری به لحاظ شرایط سنی به تیم ملی ملحق شده‌اند و منهای مصدومان که امکان حضور در مسابقات را نداشتند، دیگر بازیکنان تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، مسابقات جوانان و نوجوانان جهان را داشته‌اند. اما برخی تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها ترکیب خوبی دارند و با تمام قدرت در این مسابقات حضور می‌یابند.

افشاردوست با بیان این که جواد کریمی، علی اصغر مجرد و میثم صالحی به دلیل مصدومیت در حال حاضر در ترکیب تیم حضور ندارند، تصریح کرد: بهروز عطایی باید بازیکنان اعزام شده به مسابقات را به نحوی به لحاظ روحی تجهیز کند که با تمام توان خود در این مسابقات حضور یابند. البته هدف‌گذاری تیم باید قهرمانی جهان باشد و حضور در مسابقات لیگ ملت‌ها فرصتی است برای کسب تجربه بازیکنان و کادر فنی که اولین حضورشان در این رقابت‌هاست تا با تمام داشته‌ها در قهرمانی جهان حضور یابند.

عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا تاکید کرد: بنابراین باید به این تیم فرصت دهیم و حمایت کنیم تا بتوانند تجربه حضور در مسابقات و شرایط سخت و دشوار والیبال دنیا را تجربه کنند. در این تیم شاید یکی دو بازیکن تجربه این سطح مسابقات را به صورت کامل داشته باشند و این موضوع شرایط را سخت‌تر می‌کند و میزان صبوری بیشتری را از خانواده والیبال طلب می‌کند. باید صبور و حامی باشیم چرا که معتقدم این تیم آینده روشنی دارد.

دبیرکل اسبق فدراسیون والیبال با اشاره به شرایط دشواری که پیش‌روی تیم ملی والیبال ایران است، گفت: پس از سفر صربستان تیم به برزیل خواهد رفت و با وجود اختلاف 4 ساعت و نیمه، عطایی به همراه پزشک تیم باید نگاه ویژه‌ای برای تنظیم خواب بازیکنان و ریکاوری آن‌ها داشته باشند تا سریعا تیم به آمادگی خود بازگردد.

بازیکن سابق تیم‌های ملی والیبال در خصوص نخستین بازی تیم ملی ایران برابر چین عنوان کرد: تیم ملی بازی سختی را مقابل چین در پیش دارد. این کشور از دو سال پیش زنگ خطر را به صدا درآورده و اگر با تمام نفرات در این مسابقات حضور داشته باشد، تیم خطرناکی خواهد بود. 22 خرداد هم ایران دو دیدار مقابل استرالیا و ژاپن خواهد داشت که با توجه به مدت زمان کمتر از 24 ساعت استراحتی که برای تیم ملی مابین دو بازی وجود دارد، ریکاوری دشوار است.

مدرس فدراسیون جهانی والیبال ادامه داد: تیم ژاپن نیز بسیار آماده است و تا آخرین لحظه می‌جنگد به همین دلیل ایران بازی سختی مقابل این تیم خواهد داشت. تیم ملی ایران باید امتیازات خوبی را در هفته اول جمع‌آوری کند و امیدوار باشیم که در هفته‌های بعد نتایج را به گونه‌ای رقم بزند که امتیازات لازم را به دست آورد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز