مدیرکل بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان: تحریم ورزش نقض آشکار حقوق بشر است

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۰:۳۳:۰۷
کد خبر: ۱۴۲۹۷۴۸
مدیرکل بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان: تحریم ورزش نقض آشکار حقوق بشر است
محمدحسن تقی‌زاده گفت: حق ورزش جزو حقوق مسلم بشری محسوب می‌شود و ما با رویکردهایی که در حوزه بین‌الملل داریم با پدیده تحریم ورزش مبارزه خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان پیرامون پیوند خواهرخواندگی باشگاه‌های فولادمبارکه سپاهان و زنیت روسیه گفت: بسیار خوشبختم که امروز در آخرین جلسه هماهنگی دیدار دوستانه دو تیم مطرح فولادمبارکه سپاهان و زنیت روسیه که در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد، حضور پیدا کردم.

وی افزود: دیدار دوستانه تیم‎های فوتبال فولادمبارکه سپاهان و زنیت روسیه؛ نویدبخش توسعه هرچه بیشتر دیپلماسی ورزشی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست از جمله کشور روسیه خواهد بود.

محمدحسن تقی‌زاده با اشاره به تحریم ورزش از سوی برخی از کشورها گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در این مورد مشخص است و ما اساسا با تحریم ورزش که آن را نقض آشکار حقوق بشر می‌دانیم مخالف هستیم، چرا که حق ورزش، جزء حقوق مسلم بشری محسوب می‌شود و انشالله با رویکردهایی که در حوزه بین‌الملل داریم با این پدیده مبارزه خواهیم کرد.

مدیرکل بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه پدیده تحریم ورزش را به هیچ عنوان بر نمی‌تابیم، تاکید کرد: متاسفانه این پدیده به ابزاری تبدیل شده در دستان برخی از کشورها که یک روز ورزش یک کشور را تحریم و یا تعلیق می‌کنند و روز دیگر وزیر ورزش و جوانان که خود از یکی از ورزشکاران نامی در سطح آسیا و المپیک است را مورد تحریم قرار می دهند، ما چنین اتفاقاتی را بر نمی‌تابیم و انشالله با دیپلماسی فعال در حوزه ورزش با این پدیده برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز