مهد تکواندو دنیا در انتظار درخشش تکواندو ایران

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۱۱:۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۷۳۷۴۳
مهد تکواندو دنیا در انتظار درخشش تکواندو ایران
بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان از شنبه آینده در موجو کره‌جنوبی برگزار خواهد شد و تیم‌ملی تکواندو ایران بعد از اتفاقات تلخ المپیک ریو و مسابقات جام‌جهانی آزمون سخت دیگری را پیش رو خواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهدی بی‌باک مرد با اخلاق تیم ملی تکواندو در سال‌های گذشته بعد از پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی از فیلتر شورای فنی و کمیته فنی رای اعتماد گرفت تا بعد از چند سال همکاری به عنوان یکی از اعضای کادرفنی تیم ملی در کنار بیژن مقانلو این بار در راس سکان کشتی تکواندو ایران قرار گیرد.

بی‌باک برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان تنها چهار ماه فرصت پیش روی خود داشت و تنها یک رویداد بین‌المللی را برای کسب آمادگی پشت سر گذاشت تا قهرمان دوره گذشته تکواندو جهان را برای دفاع از عنوانی که تنها در تاریخ برگزاری این مسابقات دو بار موفق به کسب آن شده است آماده کند. با وجود توقعات بسیار زیاد جامعه تکواندو ایران نباید فراموش کنیم گسترش تکواندو به واسطه توزیع 8 مدال طلا در بخش آقایان و بانوان رقابت‌های المپیک در سالیان اخیر کشورهای زیادی را به تکاپو برای سرمایه‌گذاری در این رشته وادار کرده است و دیگر تیم ما برای قدرت‌نمایی در دنیا، کره‌جنوبی را به عنوان تنها رقیب مدعی خود نمی‌بیند.

حضور مهدی‌ بی‌باک در کنار تیم ملی در سالیان اخیر و آشنایی با مسابقات قهرمانی جهان یک امتیاز مثبت برای تیم ما در موجو کره‌جنوبی خواهد بود اما نباید فراموش کنیم جوانان ما کار راحتی نیز در تکرار عنوان قهرمانی دوره گذشته خود در روسیه ندارند. تکواندو ایران طی سالیان حضور در مسابقات قهرمانی جهان تنها دو بار در سال‌ها 2011 با هدایت رضا مهماندوست و سال 2015 با هدایت بیژن مقانلو موفق به قهرمانی در این مسابقات شده است که مهماندوست سه سال و مقانلو دو سال در کنار تیم ملی حضور داشتند.

از ترکیب 8 نفره تیم ملی نیز آرمین هادی‌پور در وزن اول، میرهاشم حسینی در وزن سوم ، پوریا عرفانیان در وزن ششم و سعید رجبی در وزن هفتم برای اولین بار حضور در مسابقات جهانی را تجربه خواهند کرد و ما با تغییر 50 درصدی نسبت به تیم قهرمان جهان دوره گذشته به روی شیاپ‌چانگ موجو خواهیم رفت. نکته مهم دیگر در تاریخ تکواندو ایران، عدم کسب مدال طلا در طول تاریخ مسابقات جهانی در وزن‌های اول و سوم است که امید می‌رود هادی‌پور و حسینی این بار موفق به شکستن این طلسم و ثبت نام خود در تاریخ پرافتخار تکواندو ایران شوند.

در کنار این جوانان تیم ما در وزن دوم از حضور فرزان عاشورزاده، در وزن چهارم ابوالفضل یعقوبی، در وزن پنجم مسعود حجی‌زواره و در وزن هشتم سجاد مردانی بهره می‌برد که هر چهار نفر صاحب مدال مسابقات جهانی و سه نفر اول مدال در دوره گذشته این مسابقات هستند.

در فاصله یک هفته تا شروع مسابقات جهانی دیگر زمان انتقاد به ترکیب تیم ملی و عملکرد فدراسیون نیست و همه پیشکسوتان، اصحاب رسانه و کارشناسان باید با انتقال صحبت‌های امید بخش از تیم ملی تکواندو ایران حمایت کنند تا مجددا تکواندو ایران با برتن کردن قبای موفقیت قامت خود را راست کند.

چه تیم ملی ما برای سومین بار موفق به کسب قهرمانی در این مسابقات شود و چه در این امر به سر منزل مقصود نرسد نباید فراموش کنیم سه ماه زمان مناسبی برای ارزیابی توان فنی یک از مردان با اخلاق تکواندو ایران نیست و باید با صبوری این فرصت را به کادر جوان اما در عین حال باتجربه تیم ملی داد تا ارزیابی دقیقی از کار خود ارائه بدهند.

نکته مثبت کادر تیم ملی حضور سه نفر از قهرمانان جهان در کادر تیم ملی است که باعث خواهد شد به خوبی تجربه دومین مسابقات معتبر این رشته را به نفرات جوان تیم ملی ترزیق کنند. تکواندو ایران همیشه در سخت‌ترین شرایط نشان داده است که قابلیت بزرگی در این رشته ورزشی را دارد و ما امیدوار هستیم تیم پرامید ما این بار نیز از بزرگی نام تکواندو ایران در جهان دفاع کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز