لوگوی جهانی ما با استفاده از نمادهای تخت جمشید به ثبت رسیده است؛

گفتگو با اولین رئیس ایرانی یک فدراسیون جهانی/ راگ فوتبال، زیباترین شکل فوتبال است

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۱۱:۰۷:۵۷
کد خبر: ۶۳۲۲۳۰
رئیس فدراسیون جهانی راگ فوتبال گفت: این ورزش در دنیا به نام ایران ثبت شده و قابلیت المپیکی شدن را دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، احسان معینی رئیس فدراسیون جهانی راگ فوتبال در گفتگو با خبرنگار برنا به توضیح در مورد این رشته پرداخت.

معینی در ابتدا گفت: راگ فوتبال در واقع اولین ورزش ملی تاریخ ایران است که قابلیت المپیکی شدن را دارد. حدود 20 سال روی این رشته کار عملی انجام شد و طراحی فنی مهندسی، ابزار ورزشی، قوانین و مقررات و همچنین ثبت‌های بین المللی آن صورت گرفت. 

وی ادامه داد: این رشته برگرفته از سه نوع فوتبال جدید است که بزرگترین شاخه آن فوتبال 3به3 است. با توجه به اینکه گل‌های این بازی با ضربات آکروباتیک زده می‌شوند، می‌توان گفت زیباترین شکل فوتبال به حساب می‌آید. قوانین و مقررات خاص خودش را دارد. مثلا دروازه‌بان از دست نمی‌تواند استفاده کند و مانند ورزش تکواندو پوشش محافظ روی صورتش قرار می‌گیرد. دروازه‌ها مثل دروازه‌های هندبال است و زمین هم، همان زمین هندبال است. استقبال خوبی از این رشته در سطح بین المللی شده به طوریکه درحال حاضر در بیش از 35 کشور دنیا، فدراسیون این رشته ورزشی تشکیل شده است. در کشور خودمان هم تا سال 92 مسابقات قهرمانی این رشته برگزار می‌شد. 

معینی اضافه کرد: با توجه به خارج شدن ورزش‌های باستانی ایران مثل، چوگان، تیراندازی با اسب، کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای از ایران، فدراسیون جهانی راگ فوتبال این افتخار را دارد که اولین فدراسیون جهانی باشد که ایرانی است و در دنیا به نام ایران ثبت شده است و قابلیت المپیکی شدن را دارد. 

رئیس فدراسیون جهانی راگ فوتبال گفت: شاید 70 سال است که هزینه زیادی را صرف ورزش‌های خارجی کردیم که برای مثال برویم در فلان ورزش کره‌ای مدال بگیریم یا نگیریم. هرگز این دیدگاه نبوده که یک ورزش ایرانی وارد المپیک بشود. چرا نباید مثلا یک ‌ورزشکار ایتالیایی مدال یک ورزش ایرانی راوبه گردنش بیندازد؟ ما در واقع قصد داریم مهترین رویدادتاریخی ورزش ایران را رقم بزنیم. هیات رئیسه ما از بزرگترین سوپراستارهای ورزشی دنیا تشکیل شده و کاملا زیر نظر کمیته جهانی المپیک و سازمان ملل متحد فعالیت می‌کنیم. در‌کشورمان، شبکه ورزش تصاویری از مسابقات قهرمانی داخلی را پخش می‌کند اما در کل احساس می‌کنم در رسانه‌های داخلی کمرنگ کار شده و در این مورد انتطار داریم توجه بیشتری شود. به هر حال این ورزش یادگار خوبی خواهد بود برای نسل آینده ورزش که به این ورزش ایرانی افتخار کنند. 

معینی ادامه داد: هر ورزشی از طریق کشور خودش به جهان معرفی می‌شود. تمرکز رسانه‌های ورزشی ایران بیشتر روی استقلال و پرسپولیس و درکنار آن فوتبال اروپا است و همانطور که در مورد ورزش‌های باستانی گفتم، ثروت‌های عظیم ملی ما که معرف فرهنگ و هویت ایران و ایرانی بوده، از کشور خارج شده است. جالب است بدانید که لوگوی فدراسیون جهانی راگ فوتبال با استفاده از نمادهای تخت جمشید طراحی شده و به ثبت جهانی رسیده است. 

وی در پایان اضافه کرد: فدراسیون جهانی این ورزش در کشور نروژ قرار دارد چون ما مشکلات مالی داشتیم و هیچ حامی دولتی و داخلی هم نداشتیم. به همین خاطر دفتر جهانی آن را خارج از ایران بر پا کردیم. حتی کشورهای همسایه ما مانند عراق و افغانستان هم برای راگ فوتبال فدراسیون دارند اما متاسفانه در ایران ما فقط انجمن آن را داریم و متاسفانه حمایتی از این ورزش نمی‌شود. امیدواریم رسانه‌ها در شناساندن این ورزش ایرانی به مردم ایران گام‌موثری بردارند تا درآینده شاهد افتخار آفرینی تیم ملی کشورمان و به اهتزاز در آمدن پرچم سه رنگ ایران باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز