ایستادن روی سکوهای مختلف آمال و آرزو نیست؛

زهرا نعمتی الگویی برای بانوان ایرانی/ در دولت تدبیروامید فعل خواستن برای ورزشکاران صرف شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۳:۲۵:۵۷
کد خبر: ۶۸۱۲۶۲
زهرا نعمتی الگویی برای بانوان ایرانی/ در دولت تدبیروامید فعل خواستن برای ورزشکاران صرف شد
بانوان معلول ورزشکار در رقابت‌های پارالمپیک ریو شکل تازه‌ای از استعداد و توانایی بانوان ایران را به همه جهانیان نشان دادند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، خانواده اولین نهاد اجتماعی است که نقش مهمی در سلامت جامعه دارد و چیزی که اهمیت آن را بیشتر می‌کند وجود زن در خانواده است که مهم‌ترین تاثیر را در تربیت نسل‌ها بر عهده دارد. در جمهوری اسلامی ایران زن به عنوان محور آرامش خانواده مطرح است. یکی از بارزترین اتفاقات در دولت تدبیروامید اهمیت ویژه به حضور زنان در جامعه بود که دکتر روحانی از همان روزهای ابتدایی دولت یازدهم همواره بر آن تاکید داشت و مهم‌ترین شعار انتخاباتی خود را بر محور رسیدگی و بها دادن به جامعه بانوان بنا نهاد. زنان ایران بعد از انقلاب اسلامی جایگاه و ارزش پیدا کردند ولی مهم‌ترین دستاوردی که دولت روحانی برای زنان داشت این بود که آنها به حق و حقوق خود واقف شدند و مطالباتشان را مطرح کردند و برای به دست آوردن آنها امید دارند.

از ابتدای دولت یازدهم در خیلی از حوزه‌ها بانوان ما توانایی و قابلیت‌های خود را نشان دادند ولی یکی از بخش‌هایی که شایستگی بانوان ما به درستی دیده شد ورزش بود که در این چهار سال گذشته افتخارات بانوان در رشته‌های مختلف چشم‌گیر است. با همه محدودیت‌هایی که فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک برای حضور بانوان ما در میادین مختلف در نظر گرفته‌اند ولی بازهم این مشکلات باعث نشد که زنان ایران از رسیدن به موفقیت عقب بمانند و توانستیم قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم. امروز دیگر در همه جهان برای بانوان ورزشکار ایران ارزش و احترام خاصی قائل هستند و ایستادن روی سکوهای مختلف برای ما آمال و آرزو نیست. در این بین یکی از بارزترین حوزه‌های ورزشی بانوان در کسب موفقیت ورزش جانبازان و معلولین بود. جایی که نفراتی همچون زهرا نعمتی و ساره جوانمردی با تلاش و زحمت شبانه‌روزی خود نشان دادند که معلولیت هیچگاه برای یک ورزشکار محدودیت ایجاد نخواهد کرد و می‌توان در هر شرایطی بر قله دنیا تکیه زد.

بانوان معلول ورزشکار در رقابت‌های پارالمپیک ریو شکل تازه‌ای از استعداد و توانایی بانوان ایران را به همه جهانیان نشان دادند و اتفاق بزرگی را رقم زدند. زهرا نعمتی در ریو به همه ثابت کرد که خواستن، توانستن است و کسب مدال خوشرنگ طلا برای بانوی معلول دور از انتظار نیست. نعمتی از سوی فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان به عنوان بهترین ورزشکار معلول در سال 2017 انتخاب شد ولی کسب افتخارات این بانوی ورزشکار به اینجا ختم نشد و نعمتی به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه روز جهانی زن نیز انتخاب شده که از شانس بالایی نیز برای تصاحب این جایزه برخوردار است. کسب همه این موفقیت‌ها به خاطر اطمینانی بود که به بانوان شد و دولت تدبیروامید زمینه مناسب را برای رشد و ترقی ورزشکاران مهیا کرد. با توجه به اینکه در دولت دوازدهم نیز بسیاری از برنامه‌های دولت برای بانوان در نظر گرفته شده این امید وجود دارد که با حمایت و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان که در دوره چهار ساله گذشته بهترین اقدامات را انجام داده در آینده نزدیک شاهد باشیم که بانوان ما همچون زهرا نعمتی بتوانند برای کشورافتخارآفرینی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز