عبدالحمید احمدی:

امر به معروف و نهی از منکر، یک تکلیف شرعی و یک وظیفه قانونی است

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۳:۳۱:۱۷
کد خبر: ۷۸۷۰۵۴
امر به معروف و نهی از منکر، یک تکلیف شرعی و یک وظیفه قانونی است
معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان گفت:بنا به گفته مقام معظم رهبری که امر به ورزش امر به معروف است ، فی نفسه وزارت ورزش و جوانان یک دستگاه متولی در این حوزه است .

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی که در دومین نشست شورای امر به معروف ونهی از منکر وزارت ورزش و جوانان سخن می گفت، با اشاره به ماموریت این وزارتخانه در توسعه فرهنگ در ورزش اظهار داشت: بنا به گفته مقام معظم رهبری که امر به ورزش امر به معروف است، فی نفسه وزارت ورزش و جوانان یک دستگاه متولی در این حوزه است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای الهی است که بر تارک تعالیم نورانی اسلام چون خورشیدی فروزان می درخشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: برگهای زرین معارف دینی سرشار از تاکید و توجه خاصی به این موضوع که منبع وحی فیض الهی نیز است.

او خاطرنشان ساخت: در قانون اساسی که الهام گرفته از شرع مقدس و اصول دین مبین اسلام است به این فریضه توجه خاصی شده و در اصل هشتم آن، امر به معروف و نهی از منکر، یک تکلیف شرعی و یک وظیفه قانونی است.

دکتر احمدی توضیح داد: اجرای آن در جامعه مستلزم فراهم آوردن شرایط و لوازمی است و چنانچه این شرایط به خوبی فراهم نشود چه بسا اثار مترتب برای اجرای ناصحیح بسیار مضرتر از عدم اجرای آن است.

او گفت: به این ترتیب ضمن ارائه اقدامات صورت گرفته در شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ورزش وجوانان، راهکارهایی نیز جهت رفع چالش ها و افزایش اثر بخشی و تاثیر گذاری امر به معروف و نهی از منکر ارائه شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان با اشاره به جامعه مخاطب این وزارتخانه افزود: باید در تدوین برنامه ها این نکته مورد توجه قرار بگیرد.

وی  با بیان اینکه فعالیتهای ما باید معطوف به وظایفی باشد که شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ورزش موظف به انجام آن است تصریح کرد: به نظر می رسد جامعه هدف دستگاههای اجرایی در حوزه امر به معروف ونهی از منکر کارکنان دستگاه و مجموعه های وابسته است.

معاون وزیر ورزش وجوانان در این نشست بیان داشت که برای اجرای مصوبات امر به معروف و نهی از منکر، دفتر فرهنگی این معاونت، برنامه شورای امر به معروف و نهی از منکر این وزارتخانه را تحت عنوان حمایت از ترویج و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در بخش ورزش وجوانان را تنظیم کرده و در آن اهداف، چشم انداز، ارزیابی و راهبردها مشخص شده است.

در این نشست پیش نویس برنامه شورای امر به معروف و نهی از منکر دراختیار حاضران برای بررسی قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز