گزارش برنا از قهرمانی بلندقامتان ایران در جهان؛

تاریخ‌سازی به سبک بازیکنان جوان/ اعتماد به نفس، نقطه عطف شاگردان عطایی/ نیمکت‌نشینان لیگ ملت‌ها گل کاشتند

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۵:۰۱:۵۲
کد خبر: ۸۷۸۴۷۶
تاریخ‌سازی به سبک بازیکنان جوان/ اعتماد به نفس، نقطه عطف شاگردان عطایی/ نیمکت‌نشینان لیگ ملت‌ها گل کاشتند
انتظارات از سرمایه‌های حال حاضر بالا رفته است چرا که همه امیدوارند در آینده این بازیکنان بتوانند شاکله اصلی تیم‌ملی بزرگسالان را تشکیل بدهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پرونده مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان 2019 بحرین هم با کسب عنوان قهرمانی برای تیم‌ ملی کشورمان بسته شد. شاگردان بهروز عطایی در حالی برای اولین‌بار جام قهرمانی را بالای سر بردند که موفق شدند از سد تیم‌های پرمهره‌ای مانند برزیل و ایتالیا عبور کنند. زمانی که تیم‌ ملی جوانان به مسابقات اعزام شد کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم بتواند به مدال طلای جهان برسد. تیمی که مدت‌ها تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی پیگیری می‌کرد با اتکا و اعتماد به بازیکنان زیر 23 سال و حفظ تمرکز وارد مسابقات قهرمانی جهان شد و با شکست تیم‌های چک، تونس، ایتالیا، برزیل، آرژانتین و بحرین میزبان این دوره از رقابت‌ها جام قهرمانی را برای نخستین بار بالای سر برد. پیش از این والیبال ایران در سال 2007 و با هدایت مصطفی کارخانه در این رده سنی موفق به کسب مدال برنز شده بود، شاگردان کارخانه در آن زمان در مراکش موفق شدند پس از شکست رقبا به جمع چهار تیم پایانی راه یابند و در پایان عنوان سومی را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

اعتماد به نفس و تمرکز خوب نقطه عطف تیم ملی جوانان

شهرام محمودی، عضو تیم ملی والیبال، در این رابطه به برنا گفت: بچه‌ها کار بزرگی انجام دادند و تاریخ سازی کردند و این اتفاقی که با تلاش و همت آن‌ها افتاد، اتفاق کوچکی نیست. به همه خسته نباشید می‌گویم. آخرین باری که تیم ملی جوانان ایران توانست در جهان نتیجه بگیرد، سال 2007 بود که خود ما در تیم و مسابقات حضور داشتیم و توانستیم مقام سوم جوانان جهان را کسب کنیم.

بازیکن تیم ملی والیبال اظهار داشت: وقتی یک تیم تا این مرحله می‌رسد و به فینال صعود می‌کند و نهایت نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی می‌شود، یعنی همه چیز به نحو احسنت انجام شده و بچه‌ها یک بازی با کیفیت بسیار بالا از خود به نمایش گذاشتند که توانستند در این مسابقات به فینال برسند. مخصوصا برد 3 به صفر برزیل که واقعا کار بزرگی بود.

تاریخ سازی به سبک بازیکنان جوان

بدون شک کسب عنوان قهرمانی در این دوره نقطه عطفی برای والیبال ایران خواهد بود. تیم‌ ملی ایران در این دوره بازیکنان خوبی مانند اسفندیار و یلی را در اختیار داشت. علاوه بر این  پوریا یلی و حضرت‌پور در کنار بزرگسالان در لیگ ملت‌های والیبال هم حضور داشتند که با حضور در بحرین  کمک زیادی به تیم کردند و ثابت کردند والیبال ایران در امر پشتوانه سازی عملکرد قابل دفاعی دارد.

علیرضا نادی، کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال هم به برنا گفت: بازیکنان جوان ما با این قهرمانی نشان دادند بیشتر از قبل می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. همانطور که این بازیکنان از رده نوجوانان  به جوانان آمدند و درخشیدند بدون شک می‌توانند به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند. البته الان هم بازیکنانی مانند حضرت‌پور، یلی و مجرد هم در تیم‌ ملی بزرگسالان هستند و در لیگ جهانی هم بازی کردند اما در مجموع  شرایط تیم‌ بزرگسالان کمی متفاوت است و اصلا قابل مقایسه با رده جوانان نیست ولی  قطعا این جوانان در آینده می‌توانند جایگزین مناسبی برای ستاره‌ها باشند.

سخن آخر

قطعا یکی از الزامات توجه به جوانان و پرورش استعدادهای ملی است. موضوعی که متاسفانه در ایران به دلیل مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد چندان به آن توجه نمی‌شود. برای مثال نفراتی از این تیم زمانی که می‌توانستند در لیگ ملت‌ها برای کسب تجربه به میدان بروند ولی فقط نیمکت‌نشین این رقابت‌ها شدند و حسرت تجربه اندوزی بر دل آنها ماند با عملکرد خیره‌کننده خود نشان دادند که والیبال ایران خالی از سرمایه نیست. بدون شک انتظارات از سرمایه‌های حال حاضر بالا رفته چراکه همه امیدوارند در آینده این بازیکنان بتوانند شاکله اصلی تیم‌ بزرگسالان را تشکیل بدهند و در اندیشه فتح سکوهای جهانی و المپیک باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز