محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرگزاری برنا مطرح کرد:

هواداران بخش مهمی از زیبایی فوتبال هستند/ قوانین خوبی در سال ۹۹ برای کمک به ورزش در مجلس تصویب شد/ تصویب قانون حق پخش مشکلات زیادی را حل می‌کند

۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۴:۱۵:۰۱
کد خبر: ۹۹۲۴۸۵
هواداران بخش مهمی از زیبایی فوتبال هستند/ قوانین خوبی در سال ۹۹ برای کمک به ورزش در مجلس تصویب شد/ تصویب قانون حق پخش مشکلات زیادی را حل می‌کند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است قوانینی خوبی برای ورزش در بودجه سال جاری به تصویب رسیده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص 40 درصد فروش دخانیات به معقوله توسعه ورزش همگانی به خبرنگار برنا گفت:  از 100 درصد کل سهم دولت از محل مالیات بر دخانیات، 40 درصد به وزارت بهداشت، 40 درصد به وزارت ورزش و جوانان و 20 درصد هم به آموزش و پرورش اختصاص یافت و البته علاوه بر افزایش سهم ورزش در این قانون قوانین خوبی در سال 99 برای کمک به ورزش در مجلس تصویب شد.

عصو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: البته طبق قانون هزینه این اعتبار در بخش‌هایی جز کنترل، پیشگیری، کاهش مصرف دخانیات و درمان بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن ممنوع است. بنابراین هر وزارتخانه‌ای باید مصادیق مرتبط با موضوع را در حوزه خودش درآورده و برنامه‌هایش را اعلام کند. همچنین ورزش همگانی منجر به افزایش نشاط عمیق و پایدار در جامعه می‌شود و جلوی آسیب‌ها را می‌گیرد و بر همین اساس تقویت ورزش‌های همگانی و ترویج آن در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد. هدف مجلس از تصویب قانون ارتقا سلامت جامعه است. علاوه بر مقوله قهرمانی در ورزش توسعه همگانی و فعالیت بانوان که در قانون به صراحت بر مخارج درآمد در این مباحث تاکید شده است.

عضو فراکسیون ورزش با تاکید بر این نکته که تصویب حق پخش تلویزیونی اهمیت زیادی دارد، ما در کمیسیون تلفیق نیز بر همین موضوع تاکید داشتیم و با تصویب قانون حق پخش کمک شایانی به همه ورزش ها خواهد شد و امیدورام با اجرای آن اتفاقات خوبی برای ورزش قهرمانی رقم بخورد.

سعیدی در پایان درباره احتمال برگزاری مسابقات فوتبال بدون تماشاگر گفت: شکی نیست که هواداران بخش مهمی از زیبایی فوتبال هستند و شاید بدون آنها کیفیت بازی ها نیز پایین بیاید اما بهتر است ابتدا ببنیم شرایط چگونه می شود و همه در قطع زنجیره کرونا فعال باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز