وزیر صنعت، معدن و تجارت:

به معادن غیرفعال و کم‌کار برای احیا، فرصت سه ماهه داده‌ایم

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۷:۴۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۳۵۶۲
به معادن غیرفعال و کم‌کار برای احیا، فرصت سه ماهه داده‌ایم
وزیر صنعت، معدن و تجارت از فرصت سه ماهه معادن دارای پروانه غیرفعال و کم‌کار برای احیا خبر داد و گفت: همه کارخانجات می‌توانند با ثبت سفارش خود در استان نسبت به واردات کالا‌های اولویت‌دار اقدام کنند و رفع تعهد ارزی خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم‌حسینی در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی کرمان در محل اتاق بازرگانی استان، پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات ایران را جزو افتخارات استان کرمان دانست و گفت: آب پایداری که به استان می‌آید، می‌تواند شاخه‌های دیگری نیز بگیرد. امروز از روزهایی است که کرمانی‌ها و ایرانی‌ها باید به خاطر این پروژه به خود ببالند.

وی ادامه داد: وزارت صمت 40 درصد تولید ناخالص داخلی و 38 درصد اشتغال کشور را دارد، بنابراین در رابطه با سیاست‌های ارزی و پولی کشور نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

رزم‌حسینی افزود: وزارت صمت افزایش صادرات و تامین مواد اولیه کارخانه‌ها و واحدها را برای تولید و صادرات مجدد جزو برنامه‌های اصلی خود دارد و در ستاد اقتصادی دولت نیز مورد اقبال همه اعضا دولت قرار گرفته است.

وزیر صمت به سیاست‌های جدید صادراتی و وارداتی اشاره داشت و گفت: فعالان اقتصادی ما می‌توانند تعهدات ارزی خود را رفع کنند و هیچ مشکلی برای صادرکننده نباید پیش بیاید.

رزم‌حسینی گفت: کرمان استانی صادراتی است و همه کارخانجات می‌توانند با ثبت سفارش خود در استان نسبت به واردات کالا‌های اولویت‌دار اقدام کنند و رفع تعهد ارزی خود را انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار داشت: تفویض اختیارات به استان‌ها را حتما انجام می‌دهیم، برداشتن امضای طلایی کار سختی است و باید برای آن هزینه بدهیم.

وی ابراز داشت: باور داریم که هرگونه تصمیم‌گیری با مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی، نمایندگان مجلس و دولت است و سعی می‌کنیم به اجتماع برسیم و آنها را اجرایی ‌کنیم.

رزم‌حسینی عنوان کرد: معادن دارای پروانه غیرفعال، کم‌کار و راکد تا سه ماه فرصت دارند تا احیای فعالیت داشته‌ باشند و در غیر این صورت، سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها می‌توانند نسبت به لغو و واگذاری پروانه آنها اقدام کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مبارزه با جهل و فقر را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ بیان کرد و گفت: 980 هزار میلیارد تومان تسهلیات بانکی در سال 98 پرداخت شده که 90 درصد آنها متعلق به 10 درصد افراد است، یعنی عدم توزیع عادلانه ثروت و تکاثر در مواردی که موجب فقر و محرومیت در جاهای دیگر شده است.

رزم‌حسینی افزود: استان کرمان بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد که 2 میلیون نفر آنها در مناطق محروم و کم برخودار هستند در حالی که استانی صادراتی، معدنی و صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: حرکتی در کرمان آغاز شد و در خراسان رضوی به بلوغ رسید و اعلام کردیم که هر استانی می‌تواند برای راه‌اندازی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی داوطلب شود.

 

نظر شما