معاون فرماندار سیرجان: مس تخت گنبد به کارگران خود بدهی ندارد/رئیس اداره کار: اعتصاب کارگران تخت گنبد غیرقانونی است

۱۴۰۱/۱۱/۲۶ - ۰۹:۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۴۳۶۹۸۱
معاون فرماندار سیرجان: مس تخت گنبد به کارگران خود بدهی ندارد/رئیس اداره کار: اعتصاب کارگران تخت گنبد غیرقانونی است
کارگران مس تخت گنبد در اعتراض به حقوق و مزایای خود در اعتصاب به سر می‌برند و دادستان و فرماندار پای صحبت‌های این کارگران نشسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کارگران مس تخت گنبد در اعتراض به حقوق و مزایای خود در اعتصاب به سر می‌برند و دادستان و فرماندار پای صحبت‌های این کارگران نشسته‌اند و از روز گذشته کار در معدن تخت گنبد به روال عادی برگشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سیرجان پیرامون اعتراضات کارگران مس تخت گنبد گفت: در نشستی که با مدیرعامل و مدیران این شرکت داشتیم مشخص شد کارگران حقوق و مزایای خویش را حتی بیشتر از قوانین کار دریافت می کنند.

سیدرحیم رضوی افزود: تجمع و درخواست این کارگران شرکت بخش خصوصی معدن مس در بخش بلورد سیرجان درحالی است که شرکت کارفرما تاکنون مشکلی در پرداخت دستمزد نداشته است؛ با این حال با مدیران شرکت صحبت کردیم تا پای صحبت نمایندگان کارگران بنشینند و خواسته های قانونی آنان که قابلیت اجرا دارد را بشنوند تا در صورت حل مشکلات روند تولید در این کارخانه هم ادامه یابد.

رییس اداره کار سیرجان نیز پیرامون اعتصاب کارگران مس تخت گنبد گفت: ما به‌شدت حامی حقوق کارگران هستیم، اما دستمزد و مزایا آن‌ها طبق قانون کار و طبقه‌بندی مشاغل پرداخت‌شده و تجمع و اعتصابی که سبب تعطیلی کار شود، نیز خلاف قانون است.

آقاخانی با بیان اینکه کارگران حقوق و مزایای خود را با شرکت های دیگر مقایسه می کنند افزود: این کارگران سال ۹۷ تجمع داشتند و خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بودند که این امر انجام شد و در حال حاضر این تجمع و اعتصاب هیچ وجاهت قانونی ندارد، کارگران باید سر کار خود بازگردند در غیر اینصورت برخورد قانونی خواهد شد.

او ادامه داد: خوب است برای حل مشکلات از طریق مسیرهای قانونی اقدام شود، تابع مقررات باشیم و محیط کار را متشنج نکنیم.

انتهای پیام

نظر شما