شهید حاج قاسم سلیمانی یک آیتِ الهی است

۱۴۰۱/۱۱/۲۹ - ۱۱:۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۴۳۸۰۵۱
شهید حاج قاسم سلیمانی یک آیتِ الهی است
رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی یک آیت الهی است. او ثابت کرد اگر کسی برای خدا کار کند، خدا در جای لازم برای او کار می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار علی‌اکبر احمدیان در اولین یادواره ۹۰ شهید مربی و دانش آموز دبیرستان سپاه کرمان (مکتب المهدی عج) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: پاسداشت و تجلیل از شهدا و خانواده شهدا تنها به ابراز محبت به آنها نیست و خانواده شهید وقتی آرام می گیرد و احساس مسرت می کند که ببیند بقیه راه شهیدشان را ادامه می دهند و همان مسیر را طی می کنند.

او اضافه کرد: پاسداشت شهدا در ایران با پاسداشت همه فداکاران در دنیا از اساس تفاوت می کند. در سایر نقاط جهان به خانواده ایثارگر و فداکار ترحم می کنند اما در فرهنگ انقلاب اسلامی خانواده شهدا، دارا و ثروتمندند و بقیه جامانده اند،زیرا آنها فرزند یا همسر خود را در نزد خدا، سرمایه گذاری کرده است.

به اعتقاد رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بهترین شاخص و نماد برای ادامه راه شهدا، شهید حاج قاسم است زیرا صاحب مکتب سلیمانی است.

به گفته او، مکتب سلیمانی یعنی بقیه هم در این مکتب زانو بزنند و بیاموزند و مکتب شهید سلیمانی، مکتب همه شهدای لشکر ۴۱ ثارالله، نیروی قدس و جبهه مقاومت است و شهید سلیمانی نماد آن مکتب است.

احمدیان از روش های الگو قرار دادن مکتب شهید سلیمانی برای نوجوانان و جوانان سخن به میان آورد و در ادامه دست یافتنی بودن شهید سلیمانی را یک مزیت دانست و افزود: شهید سلیمانی یک آیت الهی است. او ثابت کرد اگر کسی برای خدا کار کند، خدا در جای لازم برای او کار می کند.

او با بیان این مطلب که رسانه دل، دست خداست بلکه دل همه انسان ها دست خداوند است، تصریح کرد: شهید سلیمانی آیت بودن خداست و سردار دلها آیت حقانیت انقلاب اسلامی شد. معلم مکتب شهید سلیمانی امام(ره) و مقام معظم رهبری بودند و اگر این ها نبودند با اطلاع دقیق می گویم که شهید سلیمانی، این شهید سلیمانی نبود.

به گفته رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران، انقلاب اسلامی و نهضت امام(ره) و مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را بلند کرد و این امکان را برای او بوجود آورد بود.

او افزود: در زمانی که حاج قاسم در قنات ملک یا فرمانده سپاه ثارالله بود او را به عنوان چهره فرهنگی نمی‌شناختند اما امروز همه فرهنگی ‌های کشور وقتی می‌ خواهند در هر عرصه فرهنگی کار کنند به شهید سلیمانی تاسی می‌ کنند.

احمدیان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، شهید سلیمانی را فرمانده میدان و عملیاتی برجسته می ‌دیدند ولی کسی فکر نمی‌ کرد ایشان یک استراتژیست باشد اما پس از چند سال از فرماندهی نیروی قدس، ایشان یک استراتژیک شد که حرفش ردخور نداشت. مانند آنجا که گفت کمتر از سه ماه دیگر پایان داعش را اعلام می ‌کنم.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: هیچ کس حمایت رانتی و خاص از شهید سلیمانی نکرد. او خودش بزرگ شد و بدانید در انقلاب انسان ساز اسلامی این فرصت وجود دارد؛ منکر میدان ندادن به افراد در برخی جاها نیستم اما این، همه‌ی انقلاب نیست و هر کس در کشور ما خواسته که بشود انقلاب اسلامی به او میدان داده است.

او از ویژگی های برجسته شهید حاج قاسم سلیمانی سخن گفت و اظهار کرد: شهید سلیمانی داشته های اولیه خود را حفظ کرد و مرتب بر آن افزود. داشته‌های اولیه ایشان از جمله صداقت عشایری بود که تا روز آخر حفظ کرد و در عهد با امام آن را گذاشت و بر این عهد ماند.

احمدیان با یادآوری مشکلاتی که سردار دل ها پشت سرگذاشته، گفت: کسی عزم شهید سلیمانی را نمی‌ توانست بشکند. ایشان مسئولیت را با تمام ابعادش می ‌پذیرفت و فرافکنی نمی‌ کرد.

او ادامه داد: وقتی شهید سلیمانی مسئولیت می یافت دیگر چه به او بگویند و نگویند و یا حمایت کنند و نکنند او انجام می داد؛ شهید سلیمانی فرهنگ جهانی را عوض کرد و روبروی او کسانی هستند که از مسیر شهید سلیمانی‌ساز و از این الگو و مکتب بیم دارند مثل بیم فرعون از موسی؛ اما امروز انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم حتی در درون آمریکا خیمه زده است و دشمنان از این مسئله ناراحت هستند.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیاری نقطه قوت ملی ما را هدف قرار دادند و بیان می ‌کنند که چرا در بیرون از ایران حضور دارید؟ باید در داخل حضور داشته باشید و بدانید که این کلام آمریکا و غرب است اما از طرفی باید گفت اگر بودن بیرون از مرزها بد است چرا آمریکا در خلیج فارس، تایوان و ... حضور دارد؟

او افزود: می ‌گویند شما پهپاد به روسیه(دومین قدرت نظامی جهان) صادر می کنید (اصلا کاری به صحت این مدعا ندارم) و روسیه را دارد پیروز می کند. این صحبت ‌ها برای این است که جوان ایرانی احساس افتخار نکند اما سئوال اینجاست شما برای چه به طرف دیگر جنگ اسلحه می‌ دهید؟

احمدیان بیان کرد: چرخاندن مفاهیم تلاش آن‌هاست، آنها ایرانی می‌ خواهند چون شاه پهلوی که بحرین را واگذار کند، آنها به قول خودشان گاو شیرده می ‌خواهند نه انسان عزتمند انقلاب اسلامی را.

انتهای پیام

نظر شما