فرخی خبر داد:

آغاز مرمت بافت تاریخی شهر کرمان با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۲:۴۲:۰۷
کد خبر: ۷۰۸۷۸۴
آغاز مرمت بافت تاریخی شهر کرمان با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز مرمت بافت تاریخی شهر کرمان با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال در هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلامرضا فرخی  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به آغاز  هفته میراث فرهنگی، افزود: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای آثار تاریخی و محوطه های باستانی فراوانی است که متاسفانه برای حفظ و صیانت از این اماکن و ایجاد زیرساختهای گردشگری با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در 2 سال اخیر بیش از 210 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان راه اندازی شده است، اظهار کرد: با راه اندازی این اقامتگاه ها به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم که خوشبختانه تاکنون  در این زمینه موفق بوده ایم  و کسب رتبه برتری در سطح کشور دلیلی بر این ادعا است.

فرخی به ثبت شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم اشاره و تصریح کرد: این اتفاق مهم در حوزه صنایع دستی، تحولی عظیم در تولید گلیم و صادرات آن به کشورهای دیگر  رقم زد.

وی از احیاء برخی از رشته های منسوخ شده صنایع دستی در استان کرمان خبر داد و گفت: امیدواریم با احیا این رشته ها بحث اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی نیز ارتقاء یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز