عاملان آتش سوزی منابع طبیعی در ساردوئیه به دستگاه قضائی احضار شدند

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۳:۲۲:۰۸
کد خبر: ۸۹۳۷۷۲
عاملان آتش سوزی منابع طبیعی در ساردوئیه به دستگاه قضائی احضار شدند
رئیس حوزه قضائی ساردوئیه از احضار عاملان آتش سوزی گسترده در منطقه گردشگری ساردوئیه به دستگاه قضائی خبر داد و گفت: برخورد سیستم قضایی استان با افرادی که عرصه های منابع طبیعی را تخریب می کنند قاطع خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ آیت قیصری به همراه نماینده مدیر کل منابع طبیعی جنوب استان کرمان  در حاشیه بازدید میدانی از مناطقی که طی چند روز گذشته دچار  آتش سوزی شده بود،اظهار داشت:پس از این حادثه گزارش اولیه از سوی منابع طبیعی به دادگاه ساردوئیه تقدیم  و با توجه به اهمیت موضوع ، بلافاصله دستورات قضائی لازم جهت  رسیدگی به موضوع صادر گردید.

 وی از تشکیل پرونده قضائی در این رابطه خبر داد و گفت:دستور تحقیقات تکمیلی به فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب استان کرمان صادر گردیده است و در این رابطه تعدادی از عاملان آتش سوزی به دادگاه احضار شده اند.

رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه در پاسخ به عمدی و یا غیر عمدی بودن این آتش سوزی گفت:تحقیقات لازم در این خصوص در حال انجام است و پس از تحقیقات تکمیلی نتیجه به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه در این آتش سوزی حجم وسیعی از پوشش گیاهی منطقه متعلق به منابع طبیعی  وتعداد زیادی درخت گردو متعلق به اشخاص نیز از بین رفته است ، افزود:تحقیقات اولیه بیانگر این مطلب است که شروع آتش سوزی از داخل زمین های کشاورزی متعلق به مردم بومی منطقه بوده است که در نهایت آتش سوزی به اراضی ملی و منابع طبیعی سرایت کرده است.

این مقام قضائی عنوان کرد: چنانچه اشخاصی دلایلی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی در اختیار دارند می توانند مراتب را به این مرجع قضائی اعلام کنند،کما اینکه  در این رابطه تعدادی از مطلعین جهت ادای توضیحات به دادگاه دعوت شده اند.

رئیس حوزه قضائی ساردوئیه در پایان اعلام کرد:با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی،حفظ و حراست از محیط زیست،منابع طبیعی و اراضی ملی  در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز