مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اعلام کرد:

رتبه اول استان کرمان در ایجاد مدارس شبانه‌روزی/ راه‌اندازی ۱۷ هنرستان کارآفرین در استان/ اجرای طرح "نماد" در مدارس استان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۸:۵۱:۳۱
کد خبر: ۹۰۷۱۴۰
رتبه اول استان کرمان در ایجاد مدارس شبانه‌روزی/ راه‌اندازی ۱۷ هنرستان کارآفرین در استان/ اجرای طرح نماد در مدارس استان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش محور توسعه است و باید این گفتمان در جامعه غالب شود زیرا مسیر هر کاری که انتظار اجرایی شدن آن را در جامعه داریم، آموزش و پرورش است و باید همه کمک کنند و این حوزه دغدغه و اولویت همه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری‌نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش اصحاب رسانه در جامعه، اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته دشمنان انقلاب و نظام همیشه به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و نظام و دولت بوده و تلاش کردند یاس و نا امیدی را در جامعه حاکم کنند اما رسانه ها به خوبی نقش خود را ایفا نموده و این اجازه را به دشمنان نداده اند.

وی افزود: آنچه موجب مایوس کردن دشمنان شده بیان واقعیات توسط رسانه ها بوده و اجازه نداده مردم را از نظام نا امید کند و به خوبی توانسته افکار جامعه را هدایت و در همه زمینه ها نقش آفرینی نماید.

اسکندری‌نسب در ادامه عنوان کرد: سال تحصیلی جدید در قریب به ۷ هزار و ۷۷۰ مدرسه در استان کرمان در قالب ۳۰ هزار و ۶۵۰ کلاس درس به خوبی آغاز شده و ۶۵۲ هزار نفر دانش آموز مشغول به تحصیل شدند.

 

**استان کرمان رتبه اول کشور در مدارس شبانه روزی

وی با اشاره به اینکه قریب به ۴۲ هزار همکار فرهنگی در استان داریم، بیان کرد: قریب به ۳۲ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان تحصیل می کنند و با ۲۸۰ مدرسه شبانه روزی، رتبه اول کشور را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: تلاش می کنیم در مدارس فضایی با مهر و آرامش برای دانش آموزان ایجاد کرده و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری "مدرسه بتواند کانون اساسی برای خلق دنیای آینده بوده" و نقش مهمی که برای رسیدن جامعه به توسعه و پیشرفت دارد، محقق شود.

وی تصریح کرد: تنها راهکار و میثاق نامه آموزش و پرورش، اجرایی کردن سند تحول بنیادین است که هم مطالبه مردم و هم مسوولان ارشد نظام به ویژه مقام معظم رهبری است که در دستور کار جدی ما قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: روح سند تحول بنیادین، تربیتی و فرهنگی است و براساس این سند یکی از دستور کارهای جدی، مدرسه محوری است و معتقدیم مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت و کانون مهارت آموزی و یادگیری و یاددهی است.

اسکندری‌نسب با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم مدارس ما مدارس آباد و با نشاط باشد و بچه ها از آمدن و ماندن در مدرسه احساس رضات بکنند، بیان کرد: انتخاب مدیران توانمند برای مدارس، ارزیابی کیفی مدرسه، نهادینه کردن تصمیم گیری در مدرسه، مهارت آموزی(آموزش همراه با تولید)، رفع موانع یاددهی و یادگیری و ... از جمله اقداماتی است که در راستای مدرسه‌محوری انجام می دهیم.

 

** راه‌اندازی ۱۷ مدرسه کارآفرینی در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای هدایت شوند و کرمان جزو نخستین استان هایی است که در این زمینه حرکت کرده و ۱۷ مدرسه کارآفرینی را در سال گذشته در سطح استان راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه نباید رویکرد خانواده در فرستادن بچه ها به مدرسه فقط قبولی در کنکور باشد، افزود: راه اندازی اتاق بازی و یادگیری در مدارس استان را دنبال می کنیم که سال گذشته تعهد ۱۰۰ مورد را داشتیم اما ۱۵۰ مدرسه مجهز شد.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: آموزش و پرورش محور توسعه است و باید این گفتمان در جامعه غالب شود زیرا مسیر هر کاری که انتظار اجرایی شدن آن را در جامعه داریم، آموزش و پرورش است و باید همه کمک کنند و این حوزه دغدغه و اولویت همه باشد.

وی با اشاره به برنامه آموزش و پرورش در پوشش تحصیلی عنوان کرد: در دورترین روستاهای استان مدرسه دو نفره داریم. ۶۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر و ۲۵۱ مدرسه زیر ۵ نفر در استان کرمان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره شهداء در مدارس را در دستور کار داریم و اعزام ۱۰ تا ۱۵ هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور را در سال جاری خواهیم داشت.

 

** اجرای طرح "نماد" در مدارس برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

وی افزود: به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح "نماد" را در مدارس اجرا می کنیم و در ۱۴ مدرسه میز نماد به صورت نماین فعال خواهد شد و با شناسایی دانش آموزانی که مشکلی داشته باشند، اقدام خواهد شد.

 

** تحصیل ۳۴ هزار دانش آموز اتباع در مدارس استان کرمان

اسکندری‌نسب تصریح کرد: قریب به ۳۴ هزار دانش آموز اتباع بیگانه در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل هستند که حمایت دستگاه های متولی در این زمینه بسیار کم است و تنها ۷ مدرسه برای دانش آموزان اتباع ساخته شده است.

 

**توضیحات موضوع ارسال تجهیزات آموزشی به مدرسه‌ای در جیرفت

وی در ادامه نشست و در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره ارسال تجهیزات آموزشی به مدرسه‌ای در جیرفت و حواشی به وجود آمده در این زمینه عنوان کرد: توزیع تجهیزات به عهده اداره کل نوسازی مدارس است که توزیع شهرستانی است و در صورت تشخیص مدیر آموزش و پرورش می تواند تجهیزاتی به مدرسه عام المنفعه ای که دانش آموزان نیازمند را ثبت نام کرده، اختصاص دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر اوضاع مالی آموزش و پرورش خوب باشد، می توانیم در قالب کمک سرانه به مدارس غیردولتی کمک کنیم و تا جایی که توانسته ایم به مدارس کمک کرده و اجازه نمی دهیم دانش آموزی از حداقل هایی که نیاز است(میز، صندلی و ...) محروم باشد و اگر مدرسه ای دوستان سراغ دارند، اعلام کنید و پیگیری می کنیم.

وی افزود: قضیه ای که در ارسال تجهیزات به جیرفت رخ داده، بی تدبیری بوده و نباید با ارسال ۱۰۰ عدد صندلی این مسائل به وجود بیاید. ما نیز از این حرکت ناراحت شدیم و پیگیری می‌کنیم دیگر از این اتفاقات نیفتد.

اسکندری‌نسب در پاسخ به سئوالی درباره فرم مدارس، گفت: صنعت، معدن و تجارت متولی این موضوع است و اینکه مدیر مدرسه اعلام می کند فرم از یک تولیدی خریداری شود، تنها واسطه است و ما بنا به اعلام سازمان صمت اقدام می کنیم.

 

 

نظر شما