مدیر کل زندان‌های استان کرمان:

۵۰ درصد زندانیان استان متادون مصرف می‌کنند

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۹:۰۲:۳۴
کد خبر: ۹۱۵۲۰۴
۵۰ درصد زندانیان استان متادون مصرف می‌کنند
مدیر کل زندان‌های استان کرمان با بیان این‌که ۵۰ درصد زندانیان استان متادون مصرف می‌کنند، گفت: «بیش از ۷۵ درصد ورودی زندان‌های استان به مواد مخدر سنتی، صنعتی و یا روانگردان اعتیاد دارند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رمضان امیری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به وضعیت اعتیاد در استان و اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مربوطه، اظهار کرد: «بارها گفته‌ام و الان هم تاکید می‌کنم فاجعه بیشتر از این است و دستگاه‌ها باید قوی‌تر پای کار باشند».

وی با بیان این‌که ۵۰ درصد زندانیان استان متادون مصرف می‌کنند، افزود: «از ۱۰ هزار و ۵۷۱ زندانی استان تقریبا چهار هزار و ۹۹۵ نفر متادون مصرف می‌کنند و این فاجعه است».

مدیر کل زندان‌های استان کرمان خاطرنشان کرد: «بیش از ۷۵ درصد ورودی زندان‌های استان به مواد مخدر سنتی، صنعتی و یا روانگردان اعتیاد دارند».

وی اقدامات بهزیستی را کافی ندانست و ادامه داد: «شورا نیز ضعیف برخورد می‌کند و این یک واقعیت است».

امیری یادآور شد: «اگر بخواهیم کاری انجام شود و فاجعه‌ی بیش‌تری ایجاد نشود، حداقل برای سه هزار نفر باید برنامه‌ریزی کنیم».

وی افزود: «در حال حاضر هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در زندان‌ها و هزار و ۵۰۰ نفر هم در خارج از زندان‌ها هستند».

مدیر کل زندان‌های استان کرمان با بیان این‌که از حضور سردار مومنی در استان خوب استفاده نکردیم، گفت: «مجموعه‌ی اردوگاه را رها کردیم و آن‌روز قرار شد ۷۰۰ نفر مجموعه‌ی بهزیستی راه‌اندازی کند اما با وجود گذشت دو ماه کاری انجام نشده است».

وی با بیان این‌که باید قدم‌های بلندتری برداشته شود، اظهار کرد: «کارها باید با سرعت بیشتری انجام شود، این قدم‌ها دردی را دوا نمی‌کند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز