برندسازی گیاهان دارویی؛ راهی برای رونق جنوب کرمان

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۴:۳۵:۳۶
کد خبر: ۹۴۳۸۲۷
مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری جنوب ڪرمان گفت: متاسفانه صنایع تبدیلی و فراوری گیاهان دارویی در این منطقه ضعیف است و باید در این زمینه اقدامات موثرتری انجام گیرد که نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد، همچنین با برند سازی گیاهان دارویی منطقه می‌توان محصولات را به نام جنوب کرمان به کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمزه احمدی در این خصوص اظهار داشت: یڪ میلیون و ۲۰۰ هزار هڪتار از عرصه‌های منابع طبیعی این منطقه مستعد رویش گونه های دارویی است.

مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: جنوب کرمان ۳ میلیون و ۸۵۸ هزار هکتار وسعت دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی منطقه مستعد رویش گونه‌های دارویی است و در سنوات گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است.

احمدی افزود: از عمده‌ترین محصولات دارویی در منطقه می‌توان به آنغوزه، آویشن، زیره سیاه و همچنین بنه و آلوک اشاره کرد که در سطوح بالا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به بارندگی‌های به موقع در منطقه طی امسال بیان داشت: به دلیل این بارندگی‌ها شرایط مناسبتری در بحث برداشت گیاهان دارویی داشتیم و بالغ بر ۷۰ هزار هکتار از سطح این عرصه‌ها برداشت صورت گرفته است.

احمدی اظهار داشت: متاسفانه صنایع تبدیلی و فراوری گیاهان دارویی در این منطقه ضعیف است و باید در این زمینه اقدامات موثرتری انجام گیرد که نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد، همچنین با برند سازی گیاهان دارویی منطقه می‌توان محصولات را به نام جنوب کرمان به کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز