تا دو ماه آینده؛

گاز رسانی به روستا‌های جامانده در بخش‌های دیشموک و چاروسا آغاز می شود

۱۴۰۰/۰۵/۱۶ - ۰۷:۴۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۱۶۶۶۹
گاز رسانی به روستا‌های جامانده در بخش‌های دیشموک و چاروسا آغاز می شود
مدیر عامل شرکت گاز استان در شورای اداری بخش دیشموک گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا دو ماه آینده گازرسانی به روستا‌های جامانده در دو بخش چاروسا و دیشموک با انتخاب پیمانکار جدید آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛رحمان خادم اظهار داشت: در سال گذشته طرح گازرسانی به روستا‌های اسفندان، درغک، شوتاور و روستا‌های اطراف به دلیل عدم اجرای تعهدات فسخ قرارداد با پیمانکار نیمه تمام رها شد.
 
خادم با بیان اینکه پیمانکار فعلی خلع ید و پیمانکار جدید ظرف دو ماه آینده عملیات گازرسانی به روستا‌های جامانده در بخش‌های دیشموک و چاروسا را آغاز می‌کند اضافه کرد: همچنین روستا‌های امامزاده نورالدین (ع)، کمردوغ، آبله و شوتاور بخش چاروسا در این طرح جدید گازرسانی  می شوند.
 
وی از افرایش اعتبار این طرح گاز رسانی از  ۳۷ میلیارد تومان به ۷۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کنونی و اضافه شدن روستا‌های جدید اعتبار این طرح ۷۶ میلیارد تومان برآورد شده است.
 
خادم  با بیان اینکه  مجوز‌های لازم اخذ شده در حال تعیین پیمانکار و اجرای مناقصه هستیم ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای پیش بینی شده این طرح گاز رسانی تا یک سال و نیم آینده به بهره برداری می رسد.
 
بخشدار دیشموک هم گفت: برخی از روستا‌های پرجمعیت بخش دیشموک همچون درغک، اسفندان و سردو گازرسانی نشده اند.
 
حبیبی فر افزود:  قرار بود در دهه فجر گذشته گازرسانی به روستاهای جامانده اجرا و به  اتمام برسد، اما به خاطر بد عهدی پیمانکار این طرح اجرا نشد.
 
وی با بیان اینکه خط اصلی لوله گاز تا ورودی روستای درغک اجرا شده است ادامه داد: بیش از هزار و  ۳۰۰ خانوار در حومه غربی دیشموک در انتظار گازرسانی هستند.
 
بخشدار دیشموک با اشاره به مشکل سوخت رسانی در فصل سرما به این روستا‌ها اضافه کرد: انتظار می رود تا هرچه سریعتر پیمانکار فعال معرفی و تا پیش از شروع فصل سرما عملیات گازرسانی به حومه غربی دیشموک اجرا شود.

 

نظر شما