امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و کانون وکلای قوه قضائیه

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۱۰:۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۳۰۶۹
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و کانون وکلای قوه قضائیه
تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و کانون وکلای قوه قضائیه در استان به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ قباد مبشری، رئیس کمیته امداد این استان در دیدار با رئیس کانون وکلای قوه قضائیه استان، گفت: ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به مددجویان تحت حمایت، یکی از برنامه‌های کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی آن‌هاست.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون193 موردحمایت های حقوقی برای مددجویان انجام‌شده که 51 مورد مشاوره حقوقی و مابقی نیز در سایر موارد بوده است.

مبشری تصریح کرد: خدمات حقوقی و قضایی این نهاد در زمینه‌های مختلف ازجمله آموزش‌های حقوقی، مشاوره، دادخواست، شکوائیه، تنظیم لایحه و سایر موارد برای مددجویان  انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: مشاوره‌های حقوقی در زمینه‌های در خصوص مسائل خانوادگی، دیه، مالی، انحصار ورثه، نفقه و سایر موارد است.

وی هدف از ارائه خدمات حقوقی به مددجویان را ارتقاء سطح آگاهی مددجویان به‌منظور دسترسی به احقاق حقوق آن‌ها اعلام و بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره و معاضدت، تلاش جهت ترغیب و تشویق مددجویان برای برخورداری از معاضدت حقوقی، آموزش‌های حقوقی، شهروندی به مددجویان تحت حمایت و تلاش جهت ایجاد روحیه نیکوکاری در جامعه ازجمله مواردی است که در رأس برنامه‌های حقوقی این نهاد قرار دارد.

مبشری با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری با کانون وکلای قوه قضائیه گفت: آموزش حقوقی مددجویان، برپایی میز خدمت حقوقی ادارات کمیته امداد در شهرستان‌ها جهت مشاوره حقوقی با حضور وکلای دادگستری و معاضدت حقوقی مددجویان در خصوص وکیل رایگان معاضدتی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

شایسته ذکر است در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و کانون وکلای قوه قضائیه به امضاء رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز