وزیر بهداشت:

رفع تحریم واکسن به محض اطلاع از خودکفایی ایران در دستیابی به این تکنولوژی

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۱:۳۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۹۶۱۴۷
رفع تحریم واکسن به محض اطلاع از خودکفایی ایران در دستیابی به این تکنولوژی
وزیر بهداشت گفت: به محض اینکه ایران در ساخت واکسن خودکفا شد و به این تکنولوژی رسید پیام رفع تحریم ایران از سوی آمریکا اعلام شد.

به گزارش برنا از گرگان؛ سعید نمکی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان گلستان اظهار کرد: همکاران ما در کرونا بسیار رنج کشیدند و در آن ایام هرکسی دست ما را گرفت تا زمانی که زنده ایم قدردان آنها هستیم.

وی ادامه داد: همانطور که طاعون سیاه در اروپا روی بخش های مدیریتی  مختلف تاثیر گذاشت، کرونا نیز در تمام مولفه های اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی و غیره اثر گذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه گلستان در صدر استان های موفق در مدیریت کرونا بود افزود: از استاندار، همکاران ستاد استانی، سازمانهای مردم نهاد، رسانه ها، بسیج و سپاه، روحانیت، مردم  و تمام کسانی که طی این مدت تلاش کردند تشکر فراوان دارم.

وی همچنین اشاره کرد: گلستان یکی از استان هایی است که در زمینه رسانه های بیدار بسیارخوب عمل کرده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تا روزهای اخیر کسی باورش نمیشد که ایران در وارد کردن واکسن تحریم است و دوروز گذشته این تحریم برداشته شد.

نمکی گفت: به محض اینکه ایران در ساخت واکسن خودکفا شد و به این تکنولوژی رسید پیام رفع تحریم ایران از سوی آمریکا صادر شد.

نمکی گفت: موج چهارم با ویروس انگلیسی همراه بود که قدرت سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر چند برابری داشت و این توصیه را به همکاران داشتم که باید برای سنگین ترین موج کرونا آماده باشیم.

وی تاکید کرد: بزرگترین دستاورد ایران تحریم زده این بود که هیچ بیماری به دلیل دارو یا عوامل مختلف از درمان محروم نشد.

نمکی افزود: در پیک چهارم روزی 250 هزار مراجعه داشتیم و با مدلی که منحصرا توسط کشور ایران طراحی شده بود از بستری 150 هزار بیمار در روز جلوگیری شد که با کاهش سرریز به بیمارستان مراقبت افزایش و از میزان مرگ و میر کاسته شد.

وزیر بهداشت گفت: ما در پیک چهارم انتظار مرگ و میر دو برابری را داشتیم اما خوشبختانه این آمار تنها یک دوم شد و حدود 32 هزار مرگ نسبت به پیش بینی ما کمتر اتفاق افتاد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز