معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد؛

اختصاص ۵۰ مکان جدید به سرانه ورزشی آموزش و پرورش استان در دولت دوازدهم

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۰:۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۷۵۴۲
اختصاص ۵۰ مکان جدید به سرانه ورزشی آموزش و پرورش استان  
در دولت دوازدهم
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۵۰ مکان جدید در دولت دوازدهم به سرانه ورزشی این استان افزوده‌ شد.

به گزارش برنا از اراک ، مهدی دمنه  افزود: ۱۴۸ فضای ورزشی در استان مرکزی وجود دارد که بیش از یک سوم آن‌ها در سه سال اخیر در استان مرکزی توسعه و تجهیز شده‌است.

وی ادامه داد: ایجاد چمن‌ مصنوعی، سالن‌های ورزشی دورن مدرسه‌ای، کلاس تربیت بدنی به وسعت ۲۰۰ متر مربع در هشت منطقه آموزش و پرورش استان مرکزی با هدف توسعه مهارت‌های بنیادی دانش آموزان دوره اول از جمله فضاهای ورزشی ایجاد شده در این مدت بوده‌است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توسعه، تجهیز و بهره‌برداری این فضاها، سرانه ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان به یک متر مربع و سرانه خالص ورزشی به ۵۰ سانتیمتر افزایش یافته‌است.

دمنه گفت: تخصیص ردیف بودجه اعتباری به حوزه تربیت بدنی وزارتخانه آموزش و پرورش و اختصاص ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش و ورزش و جوانان از جمله عوامل افزایش سرانه ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بوده‌است.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد از ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش وزارت آموزش و پرورش و بقیه به بخش ورزش و جوانان اختصاص یافته‌است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: از ۱۵ درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده این استان قسمتی برای تکمیل و تجهیز فضاهای ورزشی به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و قسمتی برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی به این حوزه اختصاص یافته‌است.

 

نظر شما