رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی در گفتگو با برنا؛

ضربه سنگین کرونا بر بدنه مطبوعات

۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۰۹:۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۰۷۱۲
رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی گفت : بیماری کرونا ضربه سنگینی بر بدنه مطبوعات کشور و به تبع آن استان وارد کرده که مقرر شده در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

به گزارش برنا از اراک،  مجید نیک عهد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار برنا در اراک اظهار داشت: خانه مطبوعات متعلق به همه اصحاب فرهنگ و هنر استان است و این خانه تمام صاحبان قلم را با افتخار زیر چتر حمایت خود قرار می دهد بدون آنکه نگرش جناحی را مد نظر قرار دهد تا به واسطه این تعامل و همدلی گام های موثری در راستای کاهش مشکلات این جامعه هدف برداریم.

وی افزود :به واسطه شیوع بیماری کرونا ، کمر مطبوعات کشور خم شد از این رو با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد به مدیران مسئول و خبرنگاران تسهیلات پرداخت کند ، اما با توجه به اینکه اطلاع رسانی گسترده در این راستا انجام نشده بود و خبرنگاران استان نسبت به ثبت نام دریافت تسهیلات کرونایی ، اقدامی نکرده اند از این رو در صدد هستیم طی یک نشست از نماینده عالی دولت در استان در خواست کنیم موافقت تمدید این بازه زمانی را از وزارت ارشاد اخذ کنند .

رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی تاکید کرد : از اصحاب فرهنگ و رسانه استان انتظار می رود که عضویت در خانه مطبوعات را به صورت جدی تر پیگیری کنند ، باید اذعان داشت تا حدودی شرط عضویت افرادی که فاقد بیمه هستند رفع شده به گونه ای که می توانند عضو افتخاری خانه مطبوعات باشند و از تمامی مزایای خانه برخوردار باشند با این تفاوت که اعضای اصلی خانه حق رای در مجامع عمومی را دارند .

نیک عهد با بیان اینکه پس از سالهای متمادی،، خانه مطبوعات استان مرکزی، در " کمیته حقوقی " صاحب کرسی شده است ، ادامه داد : این موفقیت ماحصل تلاش اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان است و یکی از اقدامات اولویت دار که با جدیت پیگیری می شود " تغییر اساسنامه " خانه مطبوعات است و در تلاش هستیم که مباحث بیمه ای خبرنگاران را تسهیل کنیم و افرادی که با مشکل بیمه مواجه هستند نیز به عضویت اصلی خانه در بیایند .

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده خانه مطبوعات در ایام کرونایی نیز گفت : اختلاف حقوقی میان یکی از خبرنگاران و ارگان دولتی وجود داشت که به واسطه رایزنی و پادرمیانی رئیس خانه مطبوعات این مشکل رفع و دستگاه مربوطه شکایت خود را پس گرفت .

رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی پیگیری مسکن خبرنگاران ، شرکت در نشست های خانه مطبوعات کشور و دفاع از حقوق خبرنگاران ، ساماندهی قانونی دفاتر سرپرستی روزنامه های کثیرالانتشار در استان ، بازرسی از مراکز توزیع مطبوعات و رفع مشکلات کیوسک های مطبوعاتی در سطح شهر اراک را از دیگر اقدامات خانه مطبوعات استان طی یکسال گذشته عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز