زلزله زدگان سی سخت ۱۰ میلیون تومان دریافت کردند

۱۳۹۹/۱۲/۰۷ - ۰۸:۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۲۹۸۳
زلزله زدگان سی سخت ۱۰ میلیون تومان دریافت کردند
قسط اول به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ۱۳۵ خانوادۀ زلزله زده در دنا پرداخت شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان با بیان اینکه عملیات اجرایی اولین واحد تخریبی ناشی از زلزله کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است، گفت: کمک بلاعوض اجاره بها برای واحد‌های احداثی ۲۰ میلیون تومان است که امروز قسط اول به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ۱۳۵ خانواده پرداخت شد.

جنتی افزود: از سه روز قبل عملیات آواربرداری و در واقع بازسازی پس از زلزله سی سخت شروع شده و امروز اولین واحد احداثی وارد عملیات اجرایی شد.
وی گفت: فعلا کار‌ها با کمک بلاعوض پیش می‌رود تا تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت شود.
 
وی بیان کرد:بانک مرکزی بانک‌های عامل را برای پرداخت تسهیلات بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله سی سخت مشخص کرد. به واحد‌های شهری ۱۰۰ میلیون تومان وام، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات خرید اثاثیه منزل و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض تحت عناوین مختلف پرداخت می‌شود که از این ۵۵ میلیون تومان ۲۰ میلیون تومان برای اسکان موقت و مابقی کمک‌های معیشتی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه هم اکنون در منطقه حضور داریم گفت: برآورد خسارات در شهر سی سخت به اتمام رسیده که طبق بررسی‌ها حدود ۹۰۰ واحد مسکونی تخریب شده است؛ تیم‌های ارزیاب به روستا‌ها رفته و در حال بررسی هستند.
 
وی افزود: البته خوشبختانه حجم تخریب در روستا‌ها چندان زیاد نیست،اما امروز یک پس لرزه ۴.۵ ریشتری داشتیم که ممکن است خدای نکرده خسارات را افزایش دهد
.
جنتی اضافه کرد: پیش بینی ما این است که دوره ساخت واحد‌ها دو تا سه ماه طول بکشد، طبیعتا هرچقدر شروع اجرا دیرتر باشد تکمیل واحد‌ها نیز دیرتر انجام می‌شود.

وی سقف پرداخت کمک هزینه اجاره را ۲۰ میلیون تومان دانست و گفت: امروز اولین قسط کمک بلاعوض به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ۱۳۵ خانوار پرداخت شد. ۱۰ میلیون تومان دیگر نیز در روز‌های آینده پرداخت می‌شد. به محض تشکیل پرونده، متقاضیان این کمک‌ها را دریافت خواهند کرد.

 

نظر شما