استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

۴طرح اقتصادی رهاورد ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۵:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۲۳۲۹
۴طرح اقتصادی رهاورد ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی از امضاء چهار تفاهم نامه اجرای (M.D.F)، فورفورال، استیل کورد و روغن لانولین، به عنوان اولین میوه‌های ستاد توسعه خاوران خبر داد.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، آقای ملانوری در نشست امروز و این هفته ستاد توسعه خاوران با بیان اینکه مباحث اقتصادی و سرمایه گذاری پایه‌ی توسعه اقتصادی استان است، گفت: ۲طرح اقتصادی فورفورال و پرس ام دی اف، نهایی شده که با همکاری منطقه ویژه اقتصادی و در صورت لزوم به تسهیلات با حمایت حوزه اقتصادی استانداری در مرحله اجرایی قرار خواهند گرفت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دو طرح لانولین و استیل کورد نیز در نشست هفته آینده ستاد خاوران تایید نهایی خواهد شد.

وی از رؤسای کمیته‌های ستاد خاوران و تمامی مسئولان خواست: رسیدگی به مسائل مربوط به ستاد خاوران را که با هدف توسعه و پیشرفت اقتصادی استان شکل گرفته بیش از پیش جدی گرفته و در اولویت کاری خود قرار دهند.

استاندار تاکید کرد: برای پرورش تفکر توسعه‌ای در بین نسل جدید ضروری است ایده‌های خوب دانش آموزان و دانشجویان را مدنظر گرفته و در این ستاد مطرح و در صورت تایید اجرایی کرد.

ملانوری با اشاره به اینکه حرکت به سمت سرمایه گذاری و توسعه و رفع مشکلات سرمایه گذاران مهمترین هدف این ستاد است افزود: در حوزه معادن و کشاورزی باید به دنبال ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید در استان باشیم تا بتوانیم برای نیروی بیشتر ایجاد اشتغال کنیم.

وی افزود: ضروری است ستاد خاوران که به عنوان یک الگو از سوی مقامات کشوری تایید و مورد تشویق قرار گرفته و الگویی برای سایر استان‌های کشور شده، از سوی کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی هر چه بیشتر برای مردم معرفی و اهداف توسعه‌ای این ستاد بازگو شود.
 
در این نشست دو سرمایه گذار با ارائه دو طرح و ایده حضور داشتند.

دو طرح مذکور شامل ایده راه اندازی هلدینگ معدنی برای پشتیبانی معادن غیرفعال استان با تزریق ماهیانه ۲۰میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار با هدف و چشم انداز تقویت و فعال کردن معادن راکد و نیمه فعال استان و ایجاد اشتغال بیشتر است.

طرح دوم نیز در خصوص کشت مکانیزه پنبه تا تولید پوشاک با ظرفیت اشتغال زایی بیش از ۸هزار نفر و تکمیل زنجیره نساجی و تولید پوشاک استان است.

اعضای ستاد خاوران این طرح‌ها را بررسی و مقرر شد با تشکیل جلسات تخصصی در کمیته‌ها، این دو طرح در صورت تایید نهایی در نشست بعدی ستاد خاوران به تصویب برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز