یکی از وظایف شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۱۰:۰۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۱۲۷۲
یکی از وظایف شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: خدمات از طریق شورای حل اختلاف برای کاهش بار مراجعان دستگاه قضایی است و حل مشکلات کارکنان این نهاد باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش برنا از اراک، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در نشست شورای سیاستگذاری شورای حل اختلاف استان مرکزی، افزود: یکی از مهمترین وظایف شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

وی ادامه داد: فعالیت مستمر شوراهای حل اختلاف با هدف ختم دعاوی مردم به صلح و سازش طرفین دعوا، سبب شده بخش قابل توجهی از بار و فشار کاری دادگاه‌ها و دستگاه قضایی کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: شورای حل اختلاف دیگر نهادی نوپا در نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و نزدیک به ۲ دهه از تاسیس و خدمت آن به مردم می‌گذرد و ثمرات و برکات زیادی برای کشور و ملت داشته است که این مهم نشأت گرفته از منابع انسانی پاکی است که در این مرکز حضور دارند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: کارکنان شوراهای حل اختلاف انسان های مومن، متعهد، متدین و موثقی از قشر محروم و مستضعف هستند و درد مردم را به خوبی درک می‌کنند و در راستای حل مشکلات مردم خدمت رسانی مطلوبی ارایه می‌دهند.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل کارکنان شوراهای حل اختلاف استان وجود رابطه استخدامی مستحکم با دولت است که با تلاش‌های ویژه رئیس قوه قضائیه این مهم به زودی حل و انتظار دو دهه ایثارگران عرصه عدالت ختم به خیر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در خصوص تعاونی مسکن شکوفه صلح کارکنان شورای حل اختلاف اراک نیز گفت: با انجام اقدامات غیر مسئولانه، انجام کارهای غیرکارشناسی و بی‌توجهی به استعلامات مناسب در زمان خرید زمین مشکلات عمده و بزرگی برای کارکنان شورای حل اختلاف به وجود آمده که این مهم باید در اسرع وقت حل شود. 

 

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز