سفید کردن سه سوته دندان ها با بلیچینگ دندان

۱۴۰۲/۰۵/۰۵ - ۲۳:۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۵۰۴۰۰۸
سفید کردن سه سوته دندان ها با بلیچینگ دندان

روش های سفید کردن دندان بسیار متنوع هستند که یکی از تخصصی ترین روش ها و البته پرطرفدارترین روش ها، بلیچینگ دندان است. در صورتی که دندان های شما زرد و بدرنگ شده است و با مسواک زدن و روش های خانگی موفق به سفید کردن دندان نشده اید، با مراجعه به مراکز دندانپزشکی شبانه روزی در هر ساعت از شبانه روز می توانید دندان های خود را سفید کنید. 

روش های دیگری نیز برای سفید کردن دندان وجود دارد که شامل لمینت دندان و کامپوزیت دندان است اما هزینه بلیچینگ دندان به نسبت این روش ها بسیار کمتر است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی اینکه بلیچینگ دندان چیست؟ و چه انواعی دارد بپردازیم. 

 

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یکی از خدمات تخصصی دندانپزشکی است که دندانپزشک به کمک مواد شیمیایی مخصوصی که غلظت زیادی دارد در مدت زمان بسیار کوتاهی دندان های شما را سفید و درخشان می کند. البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بلیچ دندان قابلیت سفید کردن روکش ها و ایمپلنت های دندانی را ندارد.

در روش بلیچینگ دندان، برخلاف کامپوزیت و لمینت دندان قرار نیست چیزی به ساختار دندان های شما اضافه شود، بلکه دندانپزشک تنها به کمک مواد شیمیایی مخصوص دندان های شما را سفید می کند. 

انواع روش های بلیچینگ دندان

بلیچ دندان به دو روش قابل انجام است:

  • بلیچینگ دندان در خانه؛
  • بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی؛

بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی یا آفیس بلیچینگ در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود و به نسبت بلیچ در خانه ماندگاری بیشتری دارد. دندانپزشکی برای انجام این پروسه از مواد شیمیایی مخصوصی مثل هیدروژن پراکسید با غلظت بالا استفاده می کند. تعداد جلسات مورد نیاز برای مراجعه به دندانپزشکی به منظور سفید کردن دندان حدود 2 الی 3 جلسه است و هر جلسه یک ساعت طول می کشد. 

80

مراحل بلیچینگ دندان در دندانپزشکی

بلیچ دندان در مطب یک فرآیند سریع تر به نسبت روش بلیچینگ دندان در خانه است. برای انجام این پروسه، دندانپزشک طی 2 الی 3 جلسه بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی می تواند دندان های شما را به کمک مواد شیمیایی مخصوصی سفید کند. 

مراحل بلیچینگ دندان در مطب به شرح زیر است:

  1.  دندانپزشک ابتدا دندان های شما را تمیز می کند و در صورتی که نیاز به جرم گیری دندان داشته باشید، ابتدا این پروسه انجام می شود.
  2.  دندانپزشک یک وسیله دندانپزشکی به منظور باز نگه داشتن دهان بیمار و دسترسی به تمام دندان ها قرار می دهد.
  3.  با یک ماده مخصوص بافت لثه پوشانده می شود تا مواد سفید کننده به لثه آسیب نزند.
  4.  یک ماده سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن به مدت 15 الی 30 دقیقه بر روی دندان ها زده می شود.
  5.  در طی مدت زمانی که این ماده سفید کننده بر روی دندان ها قرار دارد، به منظور تاثیر این مواد سفید کننده دندانپزشک از دستگاه لایت کیور یا لیزر استفاده می کند. در واقع نور لیزر باعث فعال شدن خاصیت سفید کنندگی این ماده می شود به همین دلیل به این روش بلیچ دندان با لیزر هم گفته می شود.
  6.  دندانپزشک بسته به نیاز افراد ممکن است چندین بار دنداهایشان را ژل بزند. 
  7. در صورتی که تغییر رنگ دندان ها بیش از حد زیاد باشد، ممکن است نیاز به دو الی سه جلسه دیگر به بلیچینگ دندان نیاز داشته باشد.
  8.  در نهایت ممکن است دندانپزشک یک کیت بلیچینگ در خانه در اختیار شما دهد تا مدت زمان سفید بودن دندان های شما را طولانی تر کند. 

بلیچینگ دندان در خانه 

بلیچینگ دندان در خانه یا هوم بلیچینگ یکی از دیگر از روش های بلیچ دندان است. البته وقتی می گوییم این کار در خانه انجام می شود؛ منظورمان این است که سرخود می توانید شروع به این کار کنید؛ بلکه ابتدا باید به یک کلینیک یا مطب دندانپزشکی مراجعه کنید و پس از بررسی دندان های فک بالا و پایین شما توسط دندانپزشک، قالب های پلاستیکی نازک و شفافی برای بلیچ دندان در منزل در اختیار شما قرار می گیرد. بقیه مراحل در خانه انجام می شود و دندانپزشک به شما توضیحات کامل درباره چگونگی استفاده از قالب های پلاستیکی را آموزش می دهد. 

81

مراحل بلیچ دندان در خانه

دندانپزشک مواد بلیچینگ دندان مخصوص را در اختیار شما قرار می دهد و از شما خواسته می شود که به اندازه ای معین از این مواد را در قالب بریزید و مدت زمان معینی را روی دندان های خود قرار دهید. 

بلیچینگ دندان در خانه، نیاز به صبر و حوصله دارد و حدود دو هفته زمان می برد. زیرا غلظت مواد مصرفی کمتر است و در هر بار استفاده نیاز است که چندین ساعت قالب روی دندان شما بماند. 

مراحل بلیچ دندان در خانه به شرح زیر است:

  1.  ابتدا دندان هایتان را نخ دندان بکشید و سپس مسواک بزنید (البته در صورتی که دندان های شما نیاز به جرم گیری داشته باشد باید از قبل در مطب دندانپزشکی این کار را انجام دهید).
  2.  ژل سفید کننده بلیچینگ را داخل قالب ها بریزید (میزان استفاده از این ژل باید به اندازه یک قطره در فضای هر دندان باشد).
  3.  قالب ها را روی دندان هایتان بگذارید.
  4. در صورتی که ژل از قالب ها بیرون زد، سریعا آن را با دستمال پاک کنید.
  5.  مدت زمان استفاده از این قالب ها حداقل 2 ساعت است.
  6.  پس از خارج کردن قالب ها، دندان ها را به خوبی مسواک بزنید.

مزایای بلیچینگ دندان چیست؟

یکی از سریع ترین روش های سفید کردن دندان ها، بلیچ دندان است. در صورتی که می خواهید این روش به صورت اصولی انجام شود و عوارضی را به دنبال نداشته باشد، بهتر است بلیچینگ دندان را در مطب انجام دهید. از جمله مزایای بلیچ دندان در مطب عبارتند از:

  • هزینه نسبتا کمی دارد.
  • این روش کاملا ایمن و بی خطر است.
  • در مدت زمان کوتاهی دندان های شما سفید می شود. 

معایب بلیچینگ دندان چیست؟

  • یک روش موقتی برای سفید کردن دندان ها است و پس از مدتی نیاز به تمدید دارد.
  • در صورتی که مواد بلیچینگ برای مدت زمان طولانی روی دندان های شما بماند باعث افزایش حساسیت دندان می شود.

 

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز