بازدید رئیس مجمع نمایندگان گیلان از پاسگاه سرمحیط بانی آغوزی سیاهکل

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۰۸:۵۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۴۲۰۴
بازدید رئیس مجمع نمایندگان گیلان از پاسگاه سرمحیط بانی آغوزی سیاهکل
نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون سیاسی ، امنیتی فرماندار و هیئت همراه از پاسگاه سرمحیط بانی آغوزی بازدید و در خصوص مسایل حوزه محیط‌زیست دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ لطیف جواهردشتی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سیاهکل گفت: دکتر فرخی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به اتفاق معاون سیاسی ، امنیتی و هیئت همراه  از پاسگاه سرمحیط بانی آغوزی  شهرستان سیاهکل بازدید کردند. 

دراین دیدار دکتر فرخی  ضمن تقدیر از زحمات همه محیط بانان زحمت کش که در سخت ترین شرایط به انجام وظیفه مشغولند ، رعایت ملاحظات زیست محیطی را زیربنای توسعه پایدار خواندند و در خصوص اجرای قوانین و حفاظت از عرصه های طبیعی و نهاده های خلقت تاکید داشت.

 وی در ادامه در خصوص وضعیت پسماندها و زباله ها خصوصا در روستاها ابراز نگرانی نموده و خواستار اقدام فوری در جهت مدیریت زباله های شهری و روستایی شد و گفت: ملاک ارزیابی و تخصیص اعتبار به روستاها می بایست براساس میزان موفقیت دهیاران در  حوزه مدیریت پسماندها باشد.

 دکتر فرخی در ادامه اظهار داشت :با توجه به گستردگی شهرستان سیاهکل و شرایط اقلیمی خاص بخش دیلمان و پیرکوه و با توجه به  قطعه زمینی تحویلی محیط زیست در شهر دیلمان ، با مساعدت فرماندار شهرستان مورد بررسی قرار گرفته تا در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات لازم در نظر گرفته شود. 

در ادامه دکتر قربانی معاون سیاسی ، امنیتی فرمانداری سیاهکل ، ضمن تقدیر و تشکر از  نماینده پر تلاش مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در رفع موانع و مشکلات دستگاههای اجرایی شهرستان ، از زحمات  محیط بانان و مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل در حفاظت از عرصه های طبیعی و تنوع زیستی و انفال قدردانی نمود.

 لطیف جواهر دشتی رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان سیاهکل  نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پیگیری و توجه ویژه نماینده محترم شهرستان به مسایل  محیط زیست شهرستان  ، با اشاره به برخی از مشکلات زیست محیطی گفت: تمام تلاش حفاظت محیط زیست شهرستان   بر طرف کردن مشکلات مردم و تسهیل امور در راستای حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

همچنین وی  گزارشی از وضعیت زیست محیطی شهرستان و همچنین عملکرد چند ساله ، تنوع زیستی و جمعیت بسیار خوب حیات وحش و عرصه های طبیعی مختلف و پتانسیل بالای زیستی شهرستان ، منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک و اقدامات اداره کل محیط زیست استان در خصوص ارتقاء سطح حفاظتی منطقه ، چالشها و تنگناهای مختلف زیست محیطی شهرستان ( معادن کوهی و مصالح رودخانه ای ، شکار و صید ، تعارض حیات وحش با دامها اهالی ، سیستم فاضلاب انسانی شهرستان ، مدیریت پسماند شهرستان ، آثار سوء برخی صنایع بزرگ بر و ...)  و راهکارهای برون رفت همچنین مشکلات پاسگاهها و محیط بانان گزارش کاملی ارائه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز