سگ‌ گردانی، سوغات تفکر منحط غربی

۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۰۹:۴۷:۴۰
کد خبر: ۹۲۶۷۱۲
سگ‌ گردانی، سوغات تفکر منحط غربی
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: نیروی انتظامی مکلف به برخورد با پدیده سگ گردانی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "مجید رسول‌زاده فرساد" با تشریح ماده 522 قانون مجازات اسلامی و 334 قانون مدنی گفت: برابر این مواد قانونی در صورتی که سگ‌ گردانی در معابر و اماکن عمومی منجر به سلب امنیت و آرامش عمومی، تهدید سلامت و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شود، جرم تلقی شده و مالک حیوان، ضامن خسارات جانی و مالی وارده به افراد خواهد بود.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه متاسفانه سگ‌ گردانی یکی از معضلات و نابهنجاری‌هایی است که این روزها به مد و تفاخر تبدیل‌ شده است افزود: حمل و در آغوش گرفتن حیوانات و یا سرگرم شدن به آنها در حین رانندگی تخلف محسوب شده و علاوه بر اعمال قانون، جریمه دو میلیون ریالی برای راننده خودرو را در پی خواهد داشت.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه نگهداری سگ درون منازل مسکونی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی در تناقض است بیان داشت: نگهداری‌ حیوانات در آپارتمان، در صورتی که موجب ایجاد مزاحمت برای همسایگان شود، بر اساس ماده 690 جرم محسوب شده و همسایه‌ها می‌توانند از فرد متخلف شکایت کنند.

سرهنگ رسول‌زاده، جایگاه خانواده و ارتباط دوستانه اعضاء خانواده را بسیار مهم برشمرد و با انتقاد از فرهنگ غربی و سردی روابط خانوادگی در برخی از کشورهای صنعتی اظهار داشت: وقتی روابط میان اعضاء یک خانواده سرد باشد و صمیمیتی بین آنها وجود نداشته باشد، آن خانواده در معرض ابتلا به آسیب‌های اجتماعی مختلفی قرار می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به روابط نامشروع، مصرف موادمخدر، اعتیاد به فضای مجازی و ده‌ها آسیب دیگر اشاره کرد.

این مقام انتظامی افزود: سگ گردانی با شرع مقدس اسلام و فرهنگ ایرانی نیز همخوانی ندارد و چه بسا انجام این عمل زمینه گسترش آلودگی، بیماری، ایجاد وحشت و آزار و اذیت دیگر شهروندان به ویژه کودکان را فراهم می‌کند.

وی با اعلام اینکه شکایت‌های متعددی در خصوص حمله سگ به عابران، گاز گرفتگی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان به پلیس گزارش شده بیان داشت: نیروی انتظامی به عنوان مسؤول تأمین امنیت، نظم و آسایش شهروندان مکلف است با پدیده سگ گردانی در خیابان‌ها، معابر، اماکن عمومی و یا حمل آشکار آن در خودرو، برخورد کند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان به نص صریح قانون در مواد ۴۴ و ۴۵ قانون آئین دادرسی کیفری اشاره داشت و گفت: بنا بر نص صریح قانون در مواد ۴۴ و ۴۵ قانون آئین دادرسی کیفری، سگ گردانی جرم محسوب می‌شود و نیروی انتظامی به اقتضای تکالیف ضابطین در مواجهه با جرائم مشهود و نامشهود، ملزم به برخورد و معرفی متخلفان به مراجع قضائی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز