انتقاد نایب رئیس سابق شورای شهر تهران از عدم حضور شورای اسلامی شهر در ستاد کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۸:۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۰۳۵۹
انتقاد نایب رئیس سابق شورای شهر تهران از عدم حضور شورای اسلامی شهر در ستاد کرونا
مرتضی طلایی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در ایام کرونا نسبت به عدم حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران و نداشتن برخی اختیارات در مدیریت شهری برای مقابله با این بحران انتقاد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  مرتضی طلایی، نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص عملکرد مدیریت شهری در ایام کرونا گفت: مهم‌ترین نقش و وظیفه مدیریت شهری اداره امور شهر تهران است. بر اساس تجربه، شهرداری تهران باید در تمام شرایط و حوادث غیر مترقبه مدیریت شهری در خط مقدم باشد.

او افزود: تصمیم در حوزه خدمات بهداشتی و نظافت شهر و حمل و نقل عمومی بر عهده مدیریت شهری است. موضوع گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر نیز از این جمله است و مدیریت شهری می‌توانست نقش اصلی در حوزه مسائل بهداشتی در حوزه کرونا ایفا کند.

طلایی ضمن انتقاد از عدم حضور نماینده شورای اسلامی شهر تهران در ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد:  شورای شهر باید در ستاد کرونا حضور داشته باشد. رئیس شورای اسلامی شهر نماینده مردم و پارلمان شهری است چگونه است که در چنین محافلی حضور ندارد؟ رئیس شورای اسلامی شهر در انواع و اقسام کمیسیون‌ها حاضر است و چگونه در ستاد مبارزه با کرونا حضور ندارد و این محل سوال است. اگر عضو شورای اسلامی شهر بودم حتما این موضوع را به مردم می‌گفتم که رئیس شورای اسلامی شهر دعوت نمی‌شود.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به نظرم مشکل را باید در شورا جستجو کرد. قبلا در همه مسائل نمایندگان حضور داشتند اما در حال حاضر چه اتفاقی افتاده که شورا را نادیده می‌گیرند؟

او گفت: توقع من به عنوان شهروند این است که در جریان کرونا تک تک خانه‌ها را فعال کرده و برای هر یک نقشی تعیین شود.

طلایی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری یکی است و بدان مدیریت شهری اطلاق می‌شود، عنوان کرد:  مدیریت شهری می‌تواند در مواقع بحرانی نقش کلیدی داشته باشند. شورا باید خودش را باور کند.

او ادامه داد: به‌رغم همه بی‌مهری‌هایی که در ادوار گذشته به شورا شده بود در دوره‌های سوم و چهارم توانست نقش آفرینی کند. شورا باید خودش را باور داشته باشد و تحرک و پویایی داشته باشد.

نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به مدیریت شهری در ایام کرونا می‌دهد؟ گفت: شاید زحمت کشیده‌اند و من خبر ندارم. براساس اطلاعاتی که در سطح شهر می‌بینم رضایت ندارم.  شاید رسانه‌ها در اطلاع رسانی کار جدی نکرده‌اند. بر اساس آنچه احساس کردم نمره می‌دهم شاید هم نمره من دقیق نباشد و باید افکار سنجی انجام داد و مشخص شود مردم چه احساسی دارند.

او تاکید کرد: محله خودم را می‌بینم در طول این مدت تحرکی از شهرداری ندیدیم و باید شهرداری عنوان کند چه اقداماتی انجام می‌دهد. گرچه در خصوص الزام استفاده از ماسک ورود پیدا کردند و شورا هم مصوب کرد و همه حمایت کرد و پایش ایستادند. اما معتقدم باید بر کارهایی که در این زمان می‌توانست و می‌تواند در مدیریت کرونا انجام شود تمرکز کنند شاید خیلی کارها باشد که تاکنون بدان توجه نشده است. باید ایده‌ها را مطالعه کرد و بر اساس آن پیش رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز