رئیس انجمن متخصصان داخلی:

گرمازدگی مرگ به دنبال دارد/ راهکارهای کاهش گرمازدگی در فصل گرم

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۲:۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۸۱۶۲
گرمازدگی مرگ به دنبال دارد/ راهکارهای کاهش گرمازدگی در فصل گرم
ایرج خسرونیا اظهار کرد: افراد در فصل گرما باید مایعات فراوان مصرف و در صورت گرمازدگی سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی، درباره چگونگی مهار گرمازدگی در فصل گرما گفت: اغلب افراد در فصل گرما به‌دلیل گرمازدگی به بخش‌ اورژانس مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. بر این اساس تعداد قابل توجهی از افراد در مناطق گرمسیر  و افرادی همچون رانندگان که در طول روز ساعات طولانی در مجاورت نور خورشید هستند، بیشتر از دیگر افراد گرمازده می‌شوند.

او افزود: در این ایام باید افراد مایعات فراوان مصرف و از کلاه آفتابگیر، لباس‌های رنگ روشن، ماسک و ... استفاده کنند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی با بیان اینکه افراد در فصل گرما در صورت افزایش سرعت ضربان قلب، تعرق شدید و بی‌حالی باید خود را به نقاط خنک رسانده و مایعات فراوان مصرف کنند، تاکید کرد: در این شرایط افراد نباید لجاجت کرده و در محیط گرم باقی بمانند، چون این وضعیت، سلامت فرد را تهدید می‌کند.

 خسرونیا ادامه داد: افراد در صورت گرمازدگی باید به سرعت خود را درمان کنند، چون بسیاری از گرمازدگی‌ها مرگ به دنبال دارد. بنابراین  افراد در فصل گرما مایعات فراوان مصرف کنند.

  به گفته او نوزادان، اطفال، سالمندان، زنان باردار و گروه‌های حساس جامعه در ساعات اوج گرما حتی‌الامکان در فضای باز حاضر نشوند.

 این پزشک با تاکید بر اینکه در شرایط کرونا ماسک زدن الزامی است، گفت: ماسک‌زدن سطح اکسیژن را کاهش داده و این فرآیند طپش قلب به‌دنبال دارد. در این شرایط باید میزان ترددها در سطح شهر کاهش پیدا کند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز