معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

اینترنت شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است/ توزیع حجم ترافیک اینترنت در استان‌های مختلف/ معلمان مجاز به استفاده از پیام رسان‌ها نیستند

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۰:۲۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۴۴۰۴
اینترنت شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است/ توزیع حجم ترافیک اینترنت در استان‌های مختلف/ معلمان مجاز به استفاده از پیام رسان‌ها نیستند
وزیر آموزش و پرورش گفت: بی شک استفاده از اینترنت و شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است و اگر کسی در تامین اینترنت رایگان مشکل دارد باید منعکس و به وزارت ارتباطات اعلام شود.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نهمین گفت و گوی هفته با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پروش و محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: این نشست هر دو هفته یک بار با حضور یکی از اعضای کابینه و با هدف بررسی مسائل مشترک وزارت آموزش و پرورش و دستگاه های مربوطه برگزار می شود.

او افزود: این نشست با هدف بررسی عملکرد شبکه شاد در مسیر توسعه این شبکه و هوشمند سازی مدارس با هدف یکپارچه سازی فضای آموزش و پرورش برگزار شد.

به گفته او در این نشست مدیران استان‌ها به نمایندگی از سایر استان ها نکاتی را جمع بندی و به استحضار وزیر ارتباطات رساندند  و گروه های مشترکی ایجاد شد و مسائل به طور دقیق و جزیی بررسی و تصمیم گیری شد.

ایجاد بستر آموزش فضای مجازی به دلیل کرونا

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز بستر آموزش مجازی به دلیل شیوع کرونا به یک بستر مناسب تبدیل شده و لازم است برای توسعه این بستر به رفع مشکلات و ایمن سازی استفاده دانش آموزان از این فضا و بستر تدابیری اندیشیده شود. امید است با تفاهم‌ها شاهد پیشرفت کار در این زمینه باشیم.

او درباره حضور آذری جهری به شکل ویدئو کنفرانس گفت: یکی از فرزندان او علائم داشته و تست گرفته شده و تا نتایج اعلام شود احتیاط کردند و در جمع همکاران حاضر نشدند. البته این نشست به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد.

اینترنت شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است

حاجی میرزایی افزود: بی شک استفاده از اینترنت و شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است و اگر کسی در تامین اینترنت رایگان مشکل دارد باید منعکس و به وزارت ارتباطات اعلام شود و موارد دیگر نیز بررسی شده است.

شبکه شاد نیازمند توسعه فنی

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات شبکه شاد در برخی از ساعات روز به دلیل ترافیک اینترنت گفت: بخشی از این مشکل به دلیل لزوم توسعه فنی شبکه شاد است که همراه اول برای آن اقدام کرده است. وزارت ارتباطات نیز برای حمایت از همراه اول همکاری کرده و قول مساعد داده است تا ترافیک در 4 قطب اصلی کشور یعنی آذربایجان غربی، فارس، خراسان، تهران توزیع شود که این مقوله می‌تواند در کاهش بار ترافیکی در ساعات پر مصرف تاثیر گذار باشد.

به گفته او آموزش و پرورش نیز با توزیع ساعات کلاس‌ها از صبح تا بعد از ظهر تلاش کرده ساعت 10 تا 12 حجم کمتری از مطالب بارگذاری شود.

معلمان از بستر شبکه شاد استفاده کنند

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اینترنت 20 گیگ معلمان به پایان رسیده است، گفت: اینترنت معلمان رایگان است و 20 گیگ برای معلمان اختصاص داده شده بود که دیگر نیازی به این خدمات نیست و معلمان می توانند از بستر شاد برای کارهای خود استفاده کنند. اینترنت شاد رایگان است و اپراتورها این مقوله را رعایت می کنند.

 او ادامه داد: برای تمامی مدارس استفاده از شاد تعیین شده است و معلمان اجازه ندارند از پیام رسان های خارجی استفاده کنند.  شاد امکانات مناسب را در اختیار آنها قرار داده است. تنوع خدمات در شاد در هیچ یکی از سرویس های آموزشی وجود ندارد. خوشبختانه آمار پیوستن به شاد هم روز به روز افزایش یافته و مشکلات موجود کاهش یافته است. بزرگترین پلتفرم با بیشترین کاربر فعال شده است. این مقوله در مسیر حرکت خودش را آماده می‌کند.

صدور دستورالعمل برای بخش خصوصی

او تاکید کرد: برای بخش خصوصی دستورالعمل های ابلاغ شده و افرادی که خواستار ارائه خدمات اضافه هستند در آن آیین نامه مشخص شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مدرسه ای از نرم افزار دیگری استفاده کنند باید جوابگو باشد و رسیدگی می‌شود.

حاجی میرزایی درباره کیفیت آموزش ها که به نگرانی خانواده ها منجر شده گفت: هم اکنون کیفیت در شبکه شاد والا است. ما از بهترین دبیرها استفاده کرده و امکانات مناسب در اختیار معلمان قرار گرفته است. برخی از مشکلات به زیر ساخت‌های فنی مربوط می‌شود  و در صدد رفع آن هستیم. شبکه شاد هفته به هفته خدمات بهتری را به دانش آموزان و معلمان ارائه می‌دهد.

حاجی میرزایی گفت: ما به عنوان متولی آموزش و پرورش توصیه می‌کنیم که آموزش حضوری بهترین کارکرد را دارد و علاوه بر آموزش به تربیت نیز توجه می‌شود. هم اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی شرایط شبیه حکومت نظامی است اما مدارس فعال است.

مطابق زمان بندی پیش می رویم

 وزیر آموزش و پرورش درباره روند کند آموزش‌های غیر حضوری افزود: زمان بندی دروس استخراج و ابلاغ شده و مطابق زمان بندی پیش می‌رویم. هیچ دانش آموزان از آموزش محروم نیست. وقتی جریان آموزشی تغییر می‌یابد این کار نیازمند مشارکت همگان دارد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز