مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران:

متقاضیان نیازمند استفاده از خدمات بخش خصوصی بیمه می‌شوند/ تمامی دفترچه‌های بیمه روستائیان و سلامت همگانی قابل استفاده است/ نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیست

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۵:۵۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۸۴۵۵
متقاضیان نیازمند استفاده از خدمات بخش خصوصی بیمه می‌شوند/ تمامی دفترچه‌های بیمه روستائیان و سلامت همگانی قابل استفاده است/ نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیست
داوود حاج قاسمعلی از صدور دفترچه برای افراد جدید فاقد هر گونه دفترچه بیمه اعم از سازمان بیمه سلامت یا تامین اجتماعی و ... خبر داد.

به گزارش برنا؛ در روزهای کرونای بیمه سلامت و کم و کیف دسترسی به دفترچه بیمه می‌تواند برای بسیاری روند درمان را تسهیل و به صرفه باشد.

دریافت دفترچه‌های بیمه سلامت رایگان

داوود حاج قاسمعلی، مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران به خبرنگار برنا گفت: با تصویب ستاد کشوری مقابله با بیماری کرونا برنامه آزمون وسع که به‌دنبال تصویب آیین‌نامه بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه به سازمان بیمه سلامت ایران ابلاغ شد برای متقاضیان بیمه سلامت همگانی، متوقف و این گروه برای استفاده از خدمات بخش دولتی دفترچه‌های بیمه سلامت رایگان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: متقاضیان نیازمند استفاده از خدمات بخش خصوصی می‌توانند با درخواست ارزیابی وسع و بر اساس دهک تعیین شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به پرداخت ۵۰ تا صد درصد حق بیمه مصوب اقدام و دفترچه بیمه ایرانیان دریافت کنند.

 دفترچه‌های بیمه روستائیان و سلامت همگانی تا آخر سال قابل استفاده است

او تاکید کرد: تمامی دفترچه‌های بیمه روستائیان و سلامت همگانی که در طول سال ۱۳۹۹ از اعتبار ساقط شده در سامانه سازمان بیمه سلامت به طور خودکار تمدید اعتبار شده و در صورت دارا بودن برگه سفید تا پایان سال ۱۳۹۹ قابل استفاده هستند.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سازمان بیمه سلامت ایران در سه مرحله نسبت به تمدید اعتبار دفترچه‌های بدون تاریخ اعتبار در سامانه اقدام کرده است، به شکلی که متقاضیان پوشش بیمه رایگان بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و تعویض دفترچه‌های فاقد اعتبار از اعتبار سیستمی دفترچه برخوردار و حجم مراجعات به دفاتر پیشخوان برای تمدید و تعویض دفترچه‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

نیازی به مراجعه حضور به دفاتر پیشخوان نیست

حاج قاسمعلی تصریح‌کرد: در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت انجام شده تا بیمه‌شدگان هنگام مراجعه با مشکلی مواجه نشوند. بنابراین نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیست. خدمات قابل دریافت با این دفاتر تفاوتی با قبل نکرده است.

صدور دفترچه برای افراد تحت پوشش  بیمه سلامت

او در پایان گفت: برای افراد جدید فاقد هر گونه دفترچه بیمه اعم از سازمان بیمه سلامت یا تامین اجتماعی  و ...  هم دفترچه صادر می‌شود.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز