شهردار منطقه یک تهران:

استقرار ماشین آلات برف روب در منطقه یک/ آمادگی صد در صدی برای مقابله با آبگرفتگی/ راه اندازی دو سامانه پیش بینی و هشدار بارش برف در ارتفاعات شمالی تهران

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۹:۴۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۱۳۵۹
استقرار ماشین آلات برف روب در منطقه یک/ آمادگی صد در صدی برای مقابله با آبگرفتگی/  راه اندازی دو سامانه پیش بینی و هشدار بارش برف در ارتفاعات شمالی تهران
سید حمید موسوی گفت: تقریبا صد در صد ماشین آلات برف روب با توجه به بارش های پیش رو از سوی سازمان مدیریت پسماند در منطقه یک مستقر می شوند.

به گزارش برنا؛ سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران به خبرنگار برنا با اشاره به بارندگی های اخیر در این منطقه گفت: صد در صد ماشین آلات برف روب با توجه به بارش های پیش رو از سوی سازمان مدیریت پسماند در منطقه یک مستقر می شوند. کلیه درخواست های منطقه یک مبنی بر تامین ماشین آلات برف روبی که قرار بود طی چند مرحله از طرف سازمان مدیریت پسماند به منطقه یک واگذار شود با توجه به موقعیت جوی و جغرافیایی شمال تهران به طور کامل به همراه اپراتورها در منطقه مستقر خواهند شد.

او افزود: اکیپ عملیات سوخت رسانی و در صورت لزوم تعمیر ماشین آلات با پشتیبانی کامل، در سایت برف روبی مستقر و به صورت شبانه روزی به خدمات رسانی مشغول می شوند. همچنین در این راستا مانور برف روبی شهرداری منطقه یک با آمادگی کامل نیروهای عملیاتی و تجهیزات و ماشین آلات برف‌روبی در شمال تهران برگزار شد.

شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: در حال حاضر جانمایی و آماده سازی ۱۱ سایت اصلی برف روبی نواحی ده گانه و سایت مرکزی منطقه شامل استقرار ۲۰ دستگاه کانکس بعنوان محل استقرار و اسکان اپراتورها، رانندگان و کارگران انجام شده و داربست های مسقف جهت دپوهای سایت های اصلی و کانکس ها به متراژ ۱۴ هزار متر  مربع نصب شده است.

موسوی تصریح کرد: ۱۲۳ دستگاه ماشین آلات شامل کامیون‌های نمک پاش مکانیزه، کامیون‌های تیغه دار، کمپرسی ده چرخ، کامیونت خاور، نیسان وانت، لودر، بیل مکانیکی و ۳۰ پاشنده مکانیزه مجهز به تیغه برف روب تامین و ۱۴۵ نفر اپراتور مجهز و آموزش دیده نیز آماده خدمات رسانی در روزهای برفی هستند.

او با اشاره به استقرار مخازن شن در سطح شهر افزود: ۵۰۰ دستگاه مخزن شن مخصوص در معابر اصلی و فرعی جانمایی و در آن ها ۲۰۰ هزار کیسه شن مخصوص جهت دسترسی شهروندان قرار داده شده است. تهیه حدود ۹ هزار تن مواد یخ زدا شامل شن مخصوص انجام شده که تا کنون ۴ هزار تن تهیه و تحویل منطقه شده است.

شهردار منطقه یک تهران در ادامه گفت: راه اندازی دو سامانه پیش بینی و هشدار بارش برف در ارتفاعات شمالی تهران و ۵ ایستگاه سنجش باران در ارتفاعات درکه، دربند، دارآباد، شهرک قائم (عج) و گردنه قوچک فعال هستند و دو ایستگاه سنجش برف در محلات شهرک قائم(عج) و ولنجک  راه اندازی شده که اقدام موثری در راستای تکمیل ساختار مدیریت علمی بحران و تقویت تاب آوری شهر تهران محسوب می شوند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: حوضچه های آرامش و رسوب گیر شمال تهران نزدیک به ۴۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارند که سالانه نزدیک ۱۱ هزار متر مکعب رسوبات از آن ها جمع آوری می شود که با این اقدام گل و لای فراوان آب رودخانه ها در بالادست گرفته و آب زلال به پایین دست هدایت می شوند. منطقه یک دارای 48 کیلومتر مسیر آبی، 13 مسیل و 15 حوضچه رسوب گیر به گنجایش 500 هزار متر مکعب است که سالانه نزدیک  به 11 هزار متر مکعب رسوبات از آن ها جمع آوری می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز